Alpine A110 EV
A Renault Csoport vezérigazgatója szerint nem volt racionális döntés sok pénzt fektetni egy egyedi villanyos padlólemezbe csak az Alpine A110 elektromos változata és annak egyéb alváltozatai miatt, amilyen például a 2+2 üléses A310 lesz. Ugyanakkor a Porschét vette inspirációul, hogy hogyan kell egy sportmárkát sikeresen felépíteni. „A Porschénak van egy padlólemeze kizárólag a 911-eshez, mert ez a modell határozza meg a márkát, míg az egyéb modelljeik, amilyen a Taycan és a Cayenne, szimplán Volkwagen-csoportos padlólemezt használnak. Így tarthatod meg a márka szívét és karakterét.”
Így tudják elérni, hogy az Alpine A110 az elektromos jövőben is méltó legyen a márka elképesztő múltjához, mi több, könnyebb legyen a legtöbb, belsőégésű motorral szerelt versenytársához képest, mi közben a teljesítményben sem hoznak kompromisszumokat. Korábban már volt egy elektromos A110 koncepciója az Alpine-nak, az A110 E-ternité tanulmány idején még az is felmerült, hogy a Lotusszal közösen dolgoznak majd egy padlólemezen, ám ez végül nem valósult meg. Már az a koncepció is 1,4 tonna alatt maradt, így könnyebb volt a Porsche 718 Boxsternél is.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!