Lamborghini

A Lamborghini rekord mennyiségű eladást ért el 2024-ben

2025.01.13.

Szép kilátásokkal kecsegtet a jövő az olasz alapítású márkának, hiszen 2026 végéig eladták az összes Revueltót. 



Képek forrása: Motor 1

Az Audi leányvállalatán keresztül a Volkswagen-csoport tulajdonában lévő Lamborghini a németek 1998-as átvétele óta virágzik. A 2023-ban eladott több, mint 10 ezer autót követően az elmúlt 12 hónap még sikeresebb volt a márka számára, mivel a kereslet 6 százalékkal nőtt. Az egzotikusnak számító Lamborghini nem ment bele abba, hogy melyik típusból adták el a legtöbbet, viszont szinte biztosan állítható, hogy az Urus eladásai emelték tovább a számokat. 

Európában, a Közel-Keleten és Afrikában a szállítások 6 százalékkal, míg az amerikai kontinensen 7 százalékkal emelkedtek. Az ázsiai és a csendes-óceáni térségben viszont csak csekélyebb mértékben - 3 százalékkal - növekedtek az eladások. Ilyen számok láttán kijelenthető, hogy a jövő fényesnek tűnik, főként annak tudatában, hogy új Revueltóhoz és Urushoz is csak 2027 elején tudunk hozzájutni. 

A Temerario nem járult hozzá a rekordokat döntő 2024-es évhez, hiszen az elődjének számító Huracán még mindig elérhető és csak 2025 végén fognak leállni a Sterrato, az EVO Spyder, a Tecnica, az STO és a STJ típusok leszállításával. A vadonatúj modell futószalagra kerülését követően a Sant'Agata Bolognese már csak plug-in hibrid modelleket fog gyártani. A Temerario és az Urus egyaránt V-8-as plug-in hibridek, míg a Revuelto egy V-12-est vegyít egy töltőporttal. 

Stephan Winkelmann, a Lamborghini főnöke a közelmúltban jelentette be, hogy a jelenleg 3 típusból álló lineup bővítése egy évvel el lett tolva, így 2028 helyett csak 2029-ben érkezik a Lanzador koncepciónévvel ellátott autó. A 4 év múlva sorozatgyártásba álló modell a hírek szerint egy kétajtós, négyüléses grand tourer lesz majd és ez lesz a Lamborghini első teljesen elektromos hajtású járműve. 

Egy 2024 novemberében lezajlott interjú keretein belül a Lamborghini vezetői azt állították, hogy a Lanzador eladásai többé-kevésbé egy szinten lesznek a Temerario számaival. Hozzátették, hogy az Urus mindig is a legtöbbet eladott modelljük lesz, míg a Revuelto a legkevésbé keresett. Winkelmann pedig az elektromos autó jövőjéről pedig azt mondta, hogy még biztosan több évet kell rá várnunk, hiszen jelenleg nincs rá elegendő kereslet. 

Ez az állítás azért is lehet helytálló, mivel a Rimac vezérigazgatója nemrég elismerte, hogy a Nevera eladásai jelenleg nincsenek az elvárt szinten és a szuperautókat vásárló, tehetősebb emberek általában a belső égésű motorokat részesítik előnyben. 

Forrás: 
Motor 1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.14
A világ egyik legjelentősebb autóipari beszállítója, a hazánkban is termelő ZF, a digitális....
2025.01.14
A BMW Group 2024-ben is növekedési pályán maradt, 13,5 százalékos abszolút növekedést elérve,....
2025.01.14
A Volvo Cars új globális értékesítési rekordot állított fel azzal, hogy a vállalat 2024-ben 763 389....
2025.01.14
Egymást érik a karambolok az M0-son. ..
2025.01.14
Még Luca de Meo szerint sem racionális döntés rengeteg pénzt fektetni az A110 EV-be, de szükséges a....
2025.01.13
Juttassuk szóhoz a gyengébb nemhez tartozó oldalkocsis utast.   ..
2025.01.13
Csaknem kilencszáz új munkahelyet teremt a Xinzhi kínai autóipari vállalat mintegy ötvenmilliárd....
2025.01.13
Messze nem csak autógyártással foglalkozik a Toyota. Most éppen városfejlesztésbe kezdtek. ..
2025.01.13
A Rába Jármű Kft. hajtásláncokért felelős fejlesztőmérnöke, Fiausch Ádám, tudományos munkájával egy....
2025.01.13
Szép kilátásokkal kecsegtet a jövő az olasz alapítású márkának, hiszen 2026 végéig eladták az....