Bemutató

Női vezető a Formula Student ART csapatának élén

2021.04.21.

Gőzerővel készül az idei versenysorozatra az Arrabona Racing Team. Az egyetemisták Forma 1-es futamaként emlegetett Formula Student versenyt tavaly a koronavírus járvány miatt nem rendezték meg, mindössze egyetlen futamon indult a győri Széchenyi István Egyetem csapata, azt is onlinén rendezték meg.

Hogy az idei év mit hoz, nem tudhatjuk. A csapat úgy készül, hogy két versenyen is elindul – derült ki az ART youtube csatornán megrendezett rendezvényén.

Ami biztos: az idei versenyre is új autót terveznek és építenek. Annak ellenére is, hogy a tavaly megépített ART_07 nevű autó a pandémia miatt garázsban maradt.

Először egy hölgy a csapat élén: Sebestyén Regina

Mielőtt a részéletekbe belevágunk, két érdekes hír: 2014-es alakulása óta a csapatot még sosem vezette hölgy. Az idei szezonban azonban Sebestyén Regina a csapatvezető. A másik érdekes hír: soha nem volt még ennyi egyetemista a csapatban, most szám szerint 60-an vannak.

Kun János, az ART csapat korábbi vezetője most tévériporterként debütált, ő vezette az egy órás úgynevezett Desing Freeze rendezvényt, amelyen hagyományosan a terveket prezentálják, az autót még nem, az épül, arra egy későbbi rendezvényen kerül sor.

Hírhedt év volt a tavalyi – kommentálta a pandémia első évét a műsorvezető, amire Sebestyén Regina reagált. Kifejtette, hogy a magyar versenyt, a Formula Student Eastot onlinén rendezték meg, amelyen a 8. lettek. Az év másik emlékezetes eseményeként a Formula Student magyar csapatok kecskeméti találkozóját nevezte, ez volt 2020-ban az egyetlen olyan rendezvény, amely a személyes találkozást lehetővé tette.

Ennyi csapattag még sosem volt. 

Miért építetek idén új autót, ha szabályok szerint a tavalyi null kilométeres autók indulását biztosítja a versenyszabályzat? – hangzott el a kérdés.

A filozófiánk része, hogy új év, új autó, azon kívül a motivációs szintet is szeretnénk fenntartani a csapatban – fogalmazott a csapatvezető.

Kitértek arra is, hogy a pandémia ellenére még sosem volt hatvan fős az Arrabona Racing Team. Ennek oka nem a koronás évvel függ össze, hanem a sokrétűséggel. A csapatban a belsőégésű motor hajtotta autók mellett van önvezető jármű fejlesztő részleg és elektromos autó fejlesztő csapat is. Vagyis három területen is aktívak, ezzel függ össze, hogy ha sok a feladat, egyetemistából is többre van szükség.

Az önvezető autóval 2022-ben szeretnének versenyen indulni, idén még a hagyományos, belső égésű motorral szerelt ART­_08-as típusjelzésű járművel versenyeznek. Feltéve persze, ha a járvány miatt erre lehetőség lesz. Úgy készülnek, hogy indulnak. Két versenyt terveztek be. A Formula Student Austria az osztrák futam, a Formula Student East pedig a magyar futam, amelyet a ZalaZone pályán rendeznek meg ideális esetben.

A célokat idénre is kitűzték: a győri alakulat szeretne az ötven legjobb csapat közé bekerülni a 600-as mezőnyben.

Youtube képernyőfotó

A győriek ideális helyzetben vannak, minden évben saját autót fejleszthetnek. Köszönhetően a két fő támogatónak, az Audi Hungariának és a Széchenyi István Egyetemnek. Előbbi nevében Feszty Dániel, utóbbi nevében pedig dr. Hanula Barna, az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja méltatta a csapatot, a Formula Student mozgalmat, amelyben az egyetemisták olyan tudásra tehetnek szerint, amely a végzés után karrierlehetőséget kínál az egykori csapattagoknak.

Feszty Dániel elmondta, hogy a tavalyi, koronavírussal nehezített év ellenére az Audi Hungaria tíz csapattagot vett fel műszaki gyakorlatra vagy teljes munkaidős foglalkoztatásban.

A Formula Student verseny világbajnokság, ennél jobb színt nem létezik – érvelt Hanula Barna, hogy az egyetemen miért élvez kiemelt támogatást az Arrabona Racing Team.

A közvetítésben megszólalt két támogató is, akik a nehéz helyzet ellenére továbbra is kitartanak a csapat mellett.

Néhány szponzort a válság miatt elvesztettünk, de több újat is találtunk – jelezte Sebestyén Regina azt, hogy működésüket és eredményességüket nem fenyegeti veszély. Az anyagiak miatt biztosan nem.

A csapat gőzerővel készül az új autó megépítésére. A hatvan főből harmincan a koleszban laknak, a többiek otthonról vesznek részt az online értekezleteken. A harminc Győrben levő egyetemista együtt biztonsági okokból sosem értekezik, szűk létszámban, távolságtartással, maszkban tartják a konzultációkat.

Hamarosan külön cikkben mutatjuk be az ART_08 Formula Student autót. A konstrukciós vezető segítségével arra keressük majd a választ, milyen fejlesztéseket hajtottak végre a pandémia alatt.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.05.09
A pandémia miatti megszigorított határátlépés miatt most vasárnap is ostromállapotok jellemezték a....
2021.05.09
Fennmaradásunk előfeltétele megőrizni a földkerekség természetes viszonyait, amelyet többek között....
2021.05.09
Gaoy Xia Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2021.05.09
Bármilyen hihetetlen, a 10 napos fokozott közúti ellenőrzés során 17 ezer sofőrt büntettek meg....
2021.05.09
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra kell számítani. ..
2021.05.09
A címvédő és hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2021.05.09
2021 első harmadában 42 714 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 9,9....
2021.05.09
"Én találtam fel újra az elektromos autókat, és embert fogok küldeni a Marsra. Komolyan gondoltátok....
2021.05.09
E heti rajzunk készítője Kelemen István, rajzának címe: Gumicsere. ..
2021.05.09
A monori nyomozók állították elő azt a sződi férfit, aki hónapok óta dézsmálta a MÁV jegykiadó....