Rav4 Hybrid
Nem csupán a Toyota, de a teljes autóipar számára fontos dátum lesz március 28.-a, amikor leleplezik a Toyota RAV4 legújabb generációját. Mára el sem tudnánk képzelni az utcaképet SUV-ok és crossoverek, más szóval ’városi terepjárók’ nélkül, ezelőtt közel negyed évszázaddal azonban a Toyota RAV4 volt az első úttörő modell, amely világhódító útjára indította a kategóriát. A most negyedik generációjánál járó modell azóta is a világ legnépszerűbb SUV-ja, és hosszú évek óta egyike a világ 10 legnépszerűbb autójának (ezen a rangsoron egyébiránt a Toyota rendre két másik modellel, a világelső Corollával, és az egyelőre Európában még nem forgalmazott Camryval is szerepel).
Más tekintetben is úttörő volt ugyanakkor a RAV4-es: ez volt az első nem luxus SUV, amelyben már 2016-tól elérhető volt a környezetbarát, a fékezési energiát elektromos energiává alakító, és így a városi közlekedés során akár 50-70%-ban tisztán elektromos, károsanyag kibocsátás mentes közlekedést lehetővé tevő hibrid hajtás. (A világ első hibrid SUV-ja egyébiránt a szintén a Toyota által jegyzett luxusmárka, a Lexus legendás crossovere, az RX volt.
A hibrid hajtás egyébiránt a RAV4 esetében különösen betalált: a modell mára hazánkban a C-HR-hez hasonlóan 85%-ban hibrid elektromos hajtással talál gazdára. Hogy mennyire fontos modell idehaza? Sokatmondó, hogy 1292 darabos eladásával 2017-ben a RAV4-es volt a D SUV szegmens magasan legnépszerűbb modelljre 20,1%-os szegmensrészesedéssel, de a Toyota értékesítésein belül is kiemelkedően fontos: ennél több csak Yarisból fogyott. Számokban ez annyit tesz, hogy a márka minden hetedik idehaza eladott modellje RAV4 volt.
Még egy adat arra, hogy világszinten is mennyire sikernek a hibrid hajtás a RAV-es esetében: a Toyota és a Lexus az elmúlt 20 évben világszerte mára több, mint 12 millió hibrid elektromos autót értékesített, a csupán 2016-óta hibridben is elérető RAV4-esből pedig már most közel 250.000 hibrid darab talált gazdára világszerte.