felmérés
2020-ban is mindent megtettek a németek, hogy a róluk kialakult képet tovább erősítsék. E szerint a jó autó erős mint a bivaly. A Duisburgi CAR Intézet elemzése szerint négy százalékos növekedést jelent a hét lóerő a korábbi esztendőhöz képest.
Az egyre erősebb és gyorsabb autók irányába mutató törekvés így töretlen marad: az elmúlt 30 évben az új autók átlagos teljesítménye csak 2009-ben csökkent, amikor a kormány a kiskocsik támogatásához adott kedvezményt. Jelenleg a nagyobb teljesítményű nehéz terepjárókra van szükség – írja a német honlap. A CAR elemzése szerint az összes új autó átlagos végsebessége 202 kilométer.
Az erős autó a jó autó Németországban.
A lóerő növekedésének jelenlegi legfőbb oka a tanulmány vezetője, Ferdinand Dudenhöffer szerint az elektromos járművek és a hibrid modellek irányába mutató piaci trend. A belső égésű motor mellett az utóbbiak elektromos motorral is rendelkeznek, amelyek átlagosan 190 LE-ra növelik a teljes teljesítményt.
Az adókedvezmények miatt a hibridek és az e-modellek különösen népszerűek mint céges autók, amelyek 177 LE-s teljesítménnyel rendelkeznek. A hatóságok autói átlagosan 159 lóerősek, a magánszemélyeké pedig 157 lóerő.
A sebességkorlátozás tervezett bevezetése ellenére Dudenhöffer arra számít, hogy az új autók teljesítménye továbbra is emelkedni fog. Véleménye szerint a legnagyobb sebesség technikai korlátozásának lenne értelme.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!