FIAT
A jármű újdonság volt a világjárók között, és stílusos közlekedési eszköz lett a golf órára, a partra vagy akár egy hajóra. Aristotle Onassisnak is tartott egyet – vagy többet – a jachtján, és Lyndon Johnsonnak is volt egy a texasi birtokán. Annyira népszerűek voltak, hogy a Catalina sziget, amely akkoriban népszerű szerencsejáték központ volt Los Angeles partjainál, 32 darabot vásárolt belőle taxi gyanánt.
A Jolly az apró Fiat 500, 600, Multipla és Giardiniera modellekből származik – olyan városi autók ezek, amelyek a Volkswagen Bogár olaszországi megfelelői voltak, amely a világháború utáni Európa megoldása volt a nehéz gazdasági helyzetre, és amely hozzájárult a Fiat vagyon megszerzéséhez. Közel három millió példányt gyártottak belőle 1969-ben, és csak idő kérdése volt, amíg valaki valami érdekeset hoz ki belőle.
Ez a „valami érdekes” a playboy Gianni Agneli ötleteként indult, aki később a Fiat elnöke, és a háború utáni Olaszország leggazdagabb embere lett. Agnelli a Ghia – az olasz autógyártó, amely az elmúlt évszázadban a stílusos prototípusokért és a korlátozott kiadású sport GT-ekért volt felelős – autótervezőjét, Dante Giacosa-t kérte fel, hogy megalkosson egy csavargó Fiat 600-at.
Nincs pontos adat, hogy hány darabot építettek belőle, de nagyjából 200 darab készült az összes modellből, amit a Ghia 1958 és 1966 között gyártott, amiből talán 100 maradhatott meg. A túlélők gyűjtői darabok, és a felújított autók 100,000 dolláros áron kerülnek kalapács alá az aukciókon.
Több mint 50 éve volt, hogy az utolsó Jolly kigördült a Ghia gyárából, de a Jolly most mint a Fiat 500 Lounge Cabrio vagy a Pop Cabrio karosszériájának modern változata tér vissza. A vásárlók választhatnak a teljesen új és a már használt, amerikai vagy európai szabvány Fiatok közül, amelyeket a Torinóba szállítják a gyártónak átalakításra (ez a létesítmény felel számos eredeti Jolly restaurálásért).