Formula Student Hungary

Napszemüveg és esernyő is kellett a Formula Student Hungary 2. napján

2016.08.19.

Viharos siker a 7. Formula Student Hungary! S nem csak azért, mert a természet péntek délután zivatar formájában a versenynek otthont adó győr-gönyűi kikötő felett is megmutatta erejét. A versenyautók hangját persze az égzengés sem nagyon tudta legyőzni, ahogy a hallgatók hangulatán sem rontott az égi áldás. A csapatok háza táján így aztán nem is elsősorban az időjárás okozott izgalmat, sokkal inkább az, hogy az autójuk megfelelt-e a gépátvétel követelményeinek, s hogy a statikus versenyszámokban miként sikerült lenyűgözni a szakembereket - mondta el szerkesztőségünknek Baudentisztl Ferenc sajtófőnök.

Jellemző, hogy míg péntek délután például a Red Bull sátra jelentett menedéket az eső elől, addig délelőtt az Audi Hungaria standján található napozóágyak voltak főszerepben. 

Délelőtti szieszta napszemüvegben.

A Formula Student Hungary második napján a szokásoknak megfelelően ezúttal is a gépátvétel, valamint a statikus versenyszámok jelentették a próbatételt. A gépátvétel során azt ellenőrizték a bírák, hogy az autók megfelelnek-e a Formula Student által előírt műszaki és biztonsági szabályoknak. Ez dönti el azt, hogy az adott autó részt vehet-e a dinamikus versenyszámokban. A belsőégésű motorral hajtott autók esetén vizsgálták például a folyadékrendszerek esetleges szivárgását, de többek között zaj- és fékteszten is átestek. Utóbbi nem más, mint egy 30 méter hosszú dinamikus felgyorsulás utáni vészfékezés, melynek során a négy kerék együtt blokkol, elfordulás nélkül. Az elektromos autók gépátvételének egyik érdekessége az úgynevezett esőteszt, melynél az elektronikai rendszerek vízállóságát vizsgálták. A délutáni időjárásra gondolva érdemes megjegyezni, hogy az esőt általában ehhez mesterségesen idézik elő…

És délutáni munka esernyő alatt.

A statikus versenyszámokban a hallgatók az elméleti tudásukat mérték össze, három területen bizonyíthatva szakmai rátermettségüket. A műszaki prezentáció során a csapatok az általuk készített autót, illetve annak teljes körű műszaki dokumentációját mutatták be – részletesen kitérve a műszaki megoldásokra, az innovatív ötletek alkalmazására, melyeket a bírák előre meghatározott szempontrendszer szerint értékeltek. A költségtervek prezentációjában kiemelten fontos szempont, hogy a megmérettetés minél valósághűbb legyen. A versenyszám során a csapatok kis szériás – ezer darabos – gyártáshoz prezentáltak költségtervet, mely a legapróbb részletekig tartalmazta az autó gyártási költségeit. A bírák a költségvetés ésszerűségét, részletességét és megvalósíthatóságát pontozták. A versenyszámhoz minden alkalommal tartozik egy kiegészítő feladat is, mely versenyről versenyre változik.

Esőszünetben járművizsgálat.

Ami azonos, hogy ebben nagyipari helyzetre reagálnak a csapatok: az adott alkalomra kiválasztott alkatrész mentén kell készíteni költségtervet az autóban fellelhető speciális technikák sorozatgyártási költségeinek bemutatására. Ugyancsak a valóságnak való megfelelést célozta az üzleti prezentáció, mikor is a kész autó szériagyártásához készítettek üzleti tervet a csapatok. A versenyszám lebonyolítása szerepjátékszerű, hiszen a csapatok döntötték el, hogy a bírákat a piac mely szereplőjének szerepébe léptették. A bírák a felajánlott szerep – legyen az megcélzott befektetői csoport, leendő gyártópartner vagy kereskedő – szemszögéből értékelték a csapat üzleti prezentációját.

A nap krónikájából kihagyhatatlan a pénteki eseménysorozatot záró esti előadás. Pat Clarke, az FS-mozgalom egyik legelismertebb alakja már visszatérő vendég a Formula Student Hungary versenyén. A tavalyi, telt házas technikai előadása után idén ismét bajban lettünk volna, ha gombostűt akartunk volna leejteni. Az ausztrál szakember járműtervezés-központú prezentációja során az elméleti alapok és újdonságok mellett a végtelen gyakorlati tapasztalatáról ezúttal is megbizonyosodhattunk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.14
A BMW Group 2024-ben is növekedési pályán maradt, 13,5 százalékos abszolút növekedést elérve,....
2025.01.14
A Volvo Cars új globális értékesítési rekordot állított fel azzal, hogy a vállalat 2024-ben 763 389....
2025.01.14
Egymást érik a karambolok az M0-son. ..
2025.01.14
Még Luca de Meo szerint sem racionális döntés rengeteg pénzt fektetni az A110 EV-be, de szükséges a....
2025.01.13
Juttassuk szóhoz a gyengébb nemhez tartozó oldalkocsis utast.   ..
2025.01.13
Csaknem kilencszáz új munkahelyet teremt a Xinzhi kínai autóipari vállalat mintegy ötvenmilliárd....
2025.01.13
Messze nem csak autógyártással foglalkozik a Toyota. Most éppen városfejlesztésbe kezdtek. ..
2025.01.13
A Rába Jármű Kft. hajtásláncokért felelős fejlesztőmérnöke, Fiausch Ádám, tudományos munkájával egy....
2025.01.13
Szép kilátásokkal kecsegtet a jövő az olasz alapítású márkának, hiszen 2026 végéig eladták az....
2025.01.13
A dél-afrikai pilóta előnye azonban nagyon lecsökkent a privát Toyotával versenyző üldözőhöz, Jazid....