WRC

Nagy meglepetés: Elfyn Evans nyerte a Svéd-ralit

2020.02.17.

A Toyota walesi pilótája az első naptól fogva vezetett, megérdemelten szerezte meg élete második győzelmét. A második helyen Ott Tänak, a harmadikon Kalle Rovanperä végzett.

Evans az első brit pilóta, akinek összejött a győzelem a Svéd-ralin, még Colin McRae-nek és Richard Burns-nek sem sikerült itt nyernie soha. Evans a vasárnapi Power Stage után 12,7 másodperces előnnyel végzett az élen Ott Tänak előtt. Élete során 133 világbajnoki futamon indult (ebből 131-en Forddal), és kettőt tudott eddig megnyerni, de ha őrzi a remek formáját, akkor idén még simán növelheti győzelmei számát a Toyotával.

Evans-nak kedvezett, hogy a szokatlan meleg és hóhiány miatt majdnem olyanok volta a körülmények Svédországban, mint egy murvás-saras Brit-ralin, ahol egyébként élete első győzelmét szerezte három évvel ezelőtt. A walesi pilóta már az első gyorsaságin az élre állt, és rengeteg gyorsaságit megnyerve simán megtartotta a vezetést vasárnapig, amikor az enyhe időjárás miatt csak egy gyorsaságit tartottak meg. Azonban ez az egy is igen nehéznek bizonyult, ugyanis erős eső áztatta a részben jeges pályát. Evans nem vállalt itt már felesleges kockázatot, 9,1 másodperccel lassabb időt futott, mint a Power Stage-et megnyerő Kalle Rovanperä, így nem szerzett bónusz pontokat a győzelemért járó 25 mellé.

„Trükkös pálya volt a mai utolsó szakasz, a tapadás nagyon sokat változott, ezért nem akartam kockázatot vállalni, túl sok forgott kockán. Komoly erőfeszítést igényelt, hogy csapatot váltottam, de ezek a fiúk nagyon megkönnyítették a dolgomat, mert mindent megadtak nekünk, amire csak szükségünk lehetett” – nyilatkozta a célban a boldog Evans.

„Nagyon jó érzés, hogy megszereztem az első győzelmemet a Toyota Gazoo Racinggel, mindössze a második közös versenyünkön. Szeretném kifejezni a hálámat a csapat számára nem csak azért, mert remek autót tettek alám, hanem azért is, hogy lehetőséget biztosítottak a tesztelésre, hogy a saját ízlésemhez igazíthassam a beállításokat. Ez az autó magabiztossá tesz, ami nagyon sokat ér, ha olyan változó körülmények között kell menni, mint ezen a versenyen. Élvezet volt vezetni a Yarist, remélhetőleg ezt az érzést továbbvisszük magunkkal a most következő murvás versenyekre is. Nagy köszönet Scott-nak is: nagyon jó munkát végez, mióta velem dolgozik, örülök, hogy végre az első közös győzelmünket is megszereztük” – tette hozzá.

 

A tavalyi világbajnok Tänak második helye nem forgott veszélyben, az észt pilóta önbizalmat meríthet a remek tempóból a szezonnyitón elszenvedett komoly bukás után. „A felépülés egy kis időbe telt, az első héten fájdalmaim is voltak, ezért nem voltam biztos benne, hogy részt tudok majd venni a Svéd-ralin. Nem volt boldog a testem, időbe telt, mire helyrejött” – tette hozzá.

Az észt 7,5 másodperccel előzte meg a finn tinisztárt, Kalle Rovanperät, aki életében először állhatott föl a dobogóra, igaz, a csúcskategóriába csak idén került fel. Rovanperä az egész versenyen szoros küzdelmet vívott csapattársával Sébastien Ogier-vel a harmadik helyért, és végül az övé lett, nem is beszélve a Power Stage megnyeréséről, ami 5 bónusz pontot jelentett számára. A 19 éves srác szombat este még 0,5 másodperccel Ogier mögött állt, de az utolsó szakaszon közel 4 másodpercet vert a hatszoros világbajnokra, így visszavette tőle a harmadik helyet.

Ogier mögött 8,8 másodperccel Esapekka Lappi lett az ötödik a Ford Fiestával, a finn sztárnak kemény tempót kellett diktálnia ahhoz, hogy visszaverje Thierry Neuville támadását. Az előző futamot megnyerő belgát a rajtpozíciója hátráltatta Svédországban. Két verseny után még mindig vezet a pontversenyben, de pontegyenlőséggel áll a tabella élén Evansszel. Svédországban a Loeb helyett beugró Craig Breen lett a hetedik a Hyundai-jal, a fordos Teemu Suninen és a toyotás Kacuta Takamoto előtt.

Március közepén a 2020-es szezon első murvás versenye következik: a Mexikó-rali Leónban.

Svéd-rali, végeredmény:

1 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) 1h11m43.1s

2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) +12.7s

3 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +20.2s

4 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +23.6s

5 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Ford Fiesta WRC) +32.4s

6 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +33.8s

7 Craig Breen/Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m00.9s

8 Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +1m24.5s

9 Takamoto Katsuta/Daniel Barritt (Toyota Yaris WRC) +1m59.6s

10 Jari Huttunen/Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) +4m03.0s

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....
2024.04.17
- A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a régiós üzemanyagárak összehasonlíthatósága érdekében....
2024.04.17
Nyugat-Európában már egyre gyakoribb, és 1-2 éven belül itthon sem lesz ritka, hogy a kereskedők....
2024.04.17
- Újabb pályázati kör nyílt meg kedden az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító,....