WRC

Most hétvégén, Monte Carloban esik át a Toyota új WRC csapata a tűzkeresztségen

2020.01.22.

A Toyota versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing a 2018-as kontruktőri és 2019-es egyéni WRC világbajnoki cím után új pilótákkal vág neki a Rally Világbajnokság 2020-as idényének. A Toyota Yaris WRC volánja mögött idén a hatszoros világajnok Sébastien Ogier, Elfyn Evans és Kalle Rovanperä bizonyíthat, elsőként a 2020 FIA World Rally Világbajnokság első fordulójában, a sportág egyik legikonikusabb és legnehezebb versenyén, a most hétvégén, január 23-26. között megrendezett Monte-Carlo Rallyn.

Ogier egy olyan rallyn kezdi meg menetelését a hetedik világbajnoki cím felé, amit szülővárosa, Gap körül rendeznek, és amit az utóbbi hat évben kivétel nélkül megnyert. Csapattársa, a  kipróbált rallyversenyző, Evans szintén erősen szeretné kezdeni ezt a karrierjében izgalmas, új fejezetet nyitó idényt, míg a fiatal tehetség, Kalle Rovanperä itt mutatkozik be a rallysport legmagasabb osztályában.

Az először 1911-ben megrendezett Monte-Carlo Rally a legrégebbi esemény a versenynaptárban, és kifejezetten hírhedt futamnak számít a változékony időjárási viszonyok miatt. Itt minden előfordulhat a száraz aszfalttól a havas-jeges útburkolatig, néha egy szakaszon belül is. Mindez kulcsfontosságú tényezővé teszi a megfelelő abroncsok kiválasztását. A rally során a pilóták a jegesedést figyelő csapattársak figyelmeztetési alapján igyekeznek alkalmazkodni az útviszonyokhoz. A bemelegítésre szerda délután kerül sor a Gapba telepített szervizpark közelében, mielőtt a híres monacói kikötőből csütörtökön elrajtol a rally mezőnye. Ezután két éjszakai szakasz következik, amelyek visszaviszik a mezőnyt Gapba. E két szakaszból az elsőn, a Malija-Puimichel szakaszon utoljára 1994-ben versenyeztek. Pénteken egy három szakaszból álló ismételt hurok következik, benne az új Saint-Clément – Freissinières teszttel Gaptól északkeletre. Szombaton két jól ismert szakaszt teljesítenek oda-vissza a versenyzők, mielőtt elindulnának visszafelé, Monacóba az utolsó napra. Vasárnap kétszer haladnak majd végig a legendás Col de Turin-i szakszon, ezt pedig a gyorsasági szakasz követi La Cabanette és Col de Braus között.

Tommi Mäkinen (csapatfőnök):

„Az idény eleji Monte-Carlo Rally mindig izgalmas verseny, idén ráadásul különösen érdekesnek ígérkezik, mivel sok pilóta új autóval kezd, és nálunk is teljesen új pilóták állnak rajthoz. Ezen a rallyn csapatként még nem sikerült győznünk, de minden egyes alkalommal dobogós helyen végeztünk. Sébastien mérlege fantasztikus ezen a rallyn, sok különböző autóval győzött már itt, ezért biztos vagyok abban, hogy most is versenyben lesz a győzelemért, bár egyelőre csak ismerkedik az autóval. Úgy gondolom, hasonló a helyzet Elfynnel kapcsolatban is, aki szintén bizonyította már gyorsaságát ezen a rallyn. Ezzel szemben Kallén egyáltalán nem lesz nyomás, mert ez egy igazán nehéz rally a bemutatkozásra, ahol sokat számít a tapasztalat. Bízom benne, hogy csapatként jó eredményt érünk majd el, amivel elindulhatunk az idei világbajnoki cím felé.”

Sébastien Ogier (a 17. rajtszámú autó pilótája):

„Nagyon várom már, hogy rajthoz állhassak első rallymon a Toyota Yaris WRC autóval. Minden autónak mások a jellemzői, bizonyos távot meg kell tenni ahhoz, hogy ezeket megismerjük, de a tesztek alapján ígéretes lesz a verseny. Idén a hetedik világbajnoki címért küzdünk, és úgy hiszem, erre jó esélyünk van ezzel az autóval. A Monte-Carlo Rally különösen fontos számomra. Emlékszem, hogy a 1990-es évek végén sokszor kijöttem ide, Tommi gyakran győzött, ő volt az első rallyversenyző ideálom. Nekem és Juliennek is nagyon jó az itteni mérlegünk, ezért minden évben egyre nagyobb rajtunk a nyomás, hogy ismét győzzünk. Mindig nagy kihívás ez, de határozottan élvezem.”                                                                

Elfyn Evans (a 33. rajtszámú autó pilótája):

„Örömmel készülök a Monte-Carlo Rallyra, ami az első versenyem lesz a Toyotával. Ez az első alkalom a WRC pályafutásom során, hogy új csapatban kezdek, de mindenki nagyon barátságosan fogadott, jól érzem magam az autóban is, szóval lelkesen várom az idényt. Először a Monte előtti tesztelésen vezettem a Yaris WRC-t decemberben, és elég gyorsan ráhangolódtam, szert tettem némi önbizalomra. Ezen a versenyen a legnagyobb kihívást mindig a változó útviszonyok jelentik. A beállítások elvégzésekor kell a tapasztalat, nekünk pedig van pár jó elképzelésünk.”

Kalle Rovanperä (a 69. rajtszámú autó pilótája):

„A Monte-Carlo Rally különleges verseny a számomra. Nagy előrelépést jelent az R5-öshöz képest, mert itt sokkal nagyobb a teljesítmény és a leszorító erő. A tesztek során viszonylag könnyen vezethetőnek éreztem a Yaris WRC-t, ugyanakkor sokat kell még tanulnom ahhoz, hogy valóban megszokjam az autót. Ehhez kell még néhány futam. Már az idény legelejétől kezdve másképp kell gondolkodnom, mint eddig, de remélem, lesz türelmem. A Monte-Carlo Rally nem a legideálisabb verseny arra, hogy új csapattal és új autóval kezdjünk. Az időjárás folyamatosan változik, nem lehet mindig a legjobb abroncsot kiválasztani az útviszonyokhoz. Hatalmas a kihívás, de remélem, sikerül jól szerepelni.”

Mi történt tavaly?

 

Ott Tänak a verseny elején az élen haladt a Toyotával, végül egy kerékcserét követően hatalmas hajrával megszerezte a harmadik helyet. Jari-Matti Latvala ötödik lett, míg Kris Meeke volt a hatodik, és megnyerte a gyorsasági szakaszt is első rallyján ezzel a csapattal. Ez volt az egyike a Toyota Yaris WRC által a 16 szakaszon elért kilenc szakaszgyőzelemnek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.20
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. felhívja a közlekedők figyelmét, hogy csak az induljon útnak kedden....
2025.01.20
Túl szelíd motorosok és túl vad autósok, akik robogóval és Kacsával is Dakarra mentek, hogy....
2025.01.20
Első hallásra talán meglepő díjjal ismerték el a világ legkeményebbnek tartott terepjárója, a....
2025.01.20
Az autópiaci „tisztulás” jegyében megszűnik Kínában egy olyan márka, amely alig két éve kelt életre....
2025.01.20
A mobilitási szolgáltató Ayvens-nél összegyűjtötték, szerintük melyik 10 új elektromos autót övezi....
2025.01.20
A 2024 második felében sikeres mestervizsgát tett szakembereket köszöntötte decemberben a Csongrád-....
2025.01.20
A nagy teljesítményű „minden egyben” rendszer egyszerre képes kezelni több járműfunkciót, így....
2025.01.20
Újabb sikerrel indította 2025-öt a Budapesti Közlekedési Központ népszerű alkalmazása, a BudapestGO....
2025.01.20
Ónos eső veszélye miatt keddre másodfokú (narancs) figyelmeztetést adott ki Baranya, Bács-Kiskun,....
2025.01.20
A fővárosi rendőrök két éjszakán át fokozott közlekedésrendészeti ellenőrzést tartottak Budán –....