kabrió
A puhatetős változatok általában drágábbak, és nyilvánvalóan sokkal ritkábbak, mint a hagyományos változataik, de léteznek olyan modellek is, amiket a kezdetektől kizárólag nyitható tetővel képzeltek el a mérnökök. Ennek ellenére néhány kabriót sikerült meglepően nagy darabszámban értékesítenie a gyártóknak. Ezekből szemezgetünk most, kicsit visszahozva a nyár meleg szellőjét, ha már az igazi kabriózós idő idén ősszel úgy tűnik, hogy elmarad.
MG Midget (226 427 db)
A britek nagyot mennek, ha nagy számban eladott, nyitott tetős sportautókról van szó. Nem csoda, hogy több is szerepel majd a listán, de először is álljon is az MG Midget, ami a Mazda MX-5-nek és a Lotus Elannak is inspirációként szolgált. A Midget azon kevés autók közé tartozik, aminél pontosan tudták, hogy kinek szánják, ezért precízen meg tudták határozni, hogy milyen specifikációja legyen. Így az árát lent tudták tartani és pont annyit kínálni, amennyi kell. Mindez meglátszott az eladási számokban is, és nagyszerűen átvészelte az 1970-es évek üzemanyagválságát is. Végül egészen 1979-ig gyártották, a modellciklus végén már akár 1,5 literes motorral.
Mercedes-Benz SL (237 287 db)
Az SL Mercedes R107 generációja 1971-ben kezdte meg eladásait, és hatalmas sikernek számított elődjéhez képest, hiszen sikerült tökéletesen eltalálni a luxus, a stílus és a hétköznapi használhatóság elegyét. Mivel majdnem 20 évig kínálaton tartották, így nem csoda, hogy kabrióból is sikerült szép számmal eladni. Mára joggal érdemelte ki a klasszikus státuszt, és mivel nagy darabszámban fennmaradt, ezért az egyik legjobb belépőt jelenti a veteránozásba.
BMW Z3 (279 273 db)
Noha eleinte nem nyerte el a korabeli újságírók tetszését a vezethetősége, mégis sikerült szép eladási számokat produkálnia a BMW Z3 kabrió változatának. Persze nem került olyan gyűjtői ikon státuszba, mint a kupé – vagy inkább shooting brake? – változata, de pont az elérhetősége, megfizethetősége tette egy szerethető sportkabrióvá. Motorkínálata az alap 1,9 literes motortól egészen a 3,0 literes sorhatig nyúlt, ezért egyszerre jelentett alternatívát a Mazda MX-5-nek vagy éppen a Porsche Boxsternek.
Ford Mustang (291 079 db)
Ki gondolta volna, hogy egy pony car is szerepel majd a listán, azonban, ha kabriókról van szó, a Ford Mustang a mai napig megkerülhetetlen szereplője a piacnak. Pláne igaz volt ez az első generációra, ami nagyszerűen illett bele a 60-as évek romantikájába. Persze a Convertible lassabban fogyott, mint a Hardtop vagy a Fastback, de még így is volt olyan év, amikor sikerült 73 149 darab nyitható tetős változatot értékesíteni. Modellciklusa végén az ellenkezője is megtörtént: 1971-ben mindössze 6121 darab talált gazdára.
Triumph Spitfire (309 340 db)
Egy csöppnyi Nagy-Britannia a listában, ugyanis a Triumph Spitfire modellcsalád eladásainak egy jelentős részét tették ki a kabrió változatok. A közel három évtizeden át kínált Spitfire azon kevés autók közé tartozott, amelyikből egyre több fogyott az évek során. Utolsó, 1500-as változatából például 91 137 darab kelt el, ami korábban elképzelhetetlen volt. Azon kevés roadsterek közé tartozott, amelyiknél 4 extra lóerő is sokat számított, hiszen mindössze 711 kg volt. Mindez sokat elmond róla, hogy mennyire mókás lehetett vezetni.
Volkswagen Golf Mk1 Cabrio (400 871 db)
Furcsamód mára nem a Golfból, hanem annak crossover testvéréből, a T-Rocból van kabrió a piacon, de 1979-ben még senki sem akart emelt hasmagasságú, városi terepjárónak titulált autókkal járni. Akkoriban sokkal menőbbnek számított, hogy csatlakozott az első generációs Golf kínálatához a ledobható tetős változat, sőt, később befutott a sportos GTI kivitel is. A második generációnál viszont túl költségnek találták egy kabrió változat kifejlesztését, úgyhogy egészen 1993-ig, a harmadik generáció kabrió változatáig piacon maradt az Mk1 Cabrio.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!