Peugeot
A jelenlegi Peugeot 3008 igazi bestseller, mely az utóbbi 7 évben 130 országban több mint 1.320.000 ügyfelet hódított meg. A Peugeot változatlanul arra törekszik, hogy 2025-re minden modellje elektromos változatban is elérhető legyen, 2030-ra pedig szeretné elérni, hogy európai értékesítései 100%-át az elektromos modellek tegyék ki. Az új E-3008 bevezetésével most új dimenziók nyílnak.
A Peugeot E-3008 az első olyan modell, amely a Stellantis vadonatúj STLA Medium platformjára épült. Az innovatív platform egy teljesen új szintet képvisel, úgy tervezték, hogy az ügyfelek számára legfontosabb szempontoknak megfelelően a legjobb szolgáltatásokat nyújtsa. Ilyen szempontok a hatótávolság (akár 700 km), a töltési idő (30 perc), a vezetési élmény, a teljesítmény, a hatékonyság és a kapcsolódási szolgáltatások (Trip planner, Smart charging, Vehicle to load és OTA frissítések).
A „Next-Level” Peugeot E-3008-at kizárólag a franciaországi Sochaux-ban fogják gyártani, és várhatóan 2024. tavaszán kezdik majd forgalmazni.
A modellválaszték az egyszerűség kedvéért két felszereltségi szintből (Allure és GT), 3 opciós csomagból és három elektromos motorból áll majd (210 LE, nagy hatótávú 230 LE és kétmotoros 320 LE négykerék-meghajtással). A kínálat egyes piacokon két hibrid változattal is kiegészül.
Az új Peugeot Panoramic i-Cockpit látványos 21”-os lebegő panoráma-képernyője mellett az utastér kimondottan vonzó, high-tech jellegét erősíti a nyolcféle színre beállítható LED-es hangulatvilágítás is.
Az új E-3008 első ülései AGR (Aktion für Gesunder Rücken) minősítéssel rendelkeznek, amit egy a gerincproblémák megelőzésével kapcsolatos kutatásokat támogató, német orvosokból és terapeutákból álló egyesület ítél oda. A GT változaton az ülések szellőzés és masszázs funkcióval is rendelkeznek, az ülésfűtés pedig a hátsó üléseken is igény be vehető.
Az egészséges utastéri levegő biztosítása érdekében az új Peugeot E-3008 AQS (Air Quality System) rendszerrel van felszerelve, amely folyamatosan ellenőrzi az utastérbe kerülő levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan bekapcsolja a belső levegő keringetése funkciót. GT kiviteli szinten ezen felül a szennyező gázokat és részecskéket kiszűrő opciós Clean Cabin légkezelő rendszer is kérhető. A levegőminőségre vonatkozó információ a panoráma-képernyő jobb oldalán jelenik meg.
A kitűnő hangszigetelés még tovább fokozható az opciós többrétegű első ablakokkal. Külön említést érdemel a kiváló minőségű Focal Premium hifirendszer, amely a Peugeot és a prémium audiorendszerekre specializálódott francia Focal cég többéves közös tervezői munkájának gyümölcse.
Az új E-3008 utasterében 17 különböző tárolóhely került kialakításra, melyek űrtartalma összesen kb. 34 liter. Ide tartozik többek között a középkonzolon könnyen elérhető vezeték nélküli indukciós telefontöltő, a középső könyöklő alatti hűtött tárolórekesz, a tetőkonzolban található szemüvegtároló, a pohártartók és a kesztyűtartó is.
A kalaptartó alatt mért 520 literes hasznos térfogatával az új E-3008 csomagtartója ugyanolyan tágas, mint elődjéé. Az új STLA Medium platform a választott motortól függetlenül azonos méretű csomagtartót biztosít.
A Peugeot az új E-3008 kínálatában szereplő Drive Assist Plus rendszerrel újabb lépést tesz a félautonóm vezetés felé. A rendszer a járműben elhelyezett különböző érzékelőkre (kamerák, radarok stb.) és az online navigációs rendszer információira támaszkodva segíti a vezetőt.
A Peugeot E-3008 az első olyan modell, amelyik a Stellantis vadonatúj STLA Medium platformjára épült.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!