toplista
Egy autógyártó sikerességének számos indikátora létezik. Legáltalánosabb, hogy az eladott járművek számával mérjük a márka teljesítményét; így azonban csak a jelenről alkothatunk képet. Ha arra vagyunk kíváncsiak, hogy mit várhatunk a gyártótól a jövőben, árnyaltabb képet kapunk, ha az ügyfelek elégedettségét, a termékek újkori minőségét, a közép és hosszú távú megbízhatóságot, vagy az értéktartást mérlegeljük. Mindez azonban csak olyankor számít, ha a potenciális vásárlók tudatosan, alaposan készülnek a választásra, és a piaci kínálat egészét vagy legalábbis jelentős részét kívánják áttekinteni.
Van ugyanis a fogyasztóknak egy másik nagy csoportja: ők azok, akik eleve kész koncepcióval vágnak neki az autókeresgélésnek. Pontosan tudják, hogy mi érdekli őket, és egy bizonyos márkára szűkítik a tájékozódást. Ez a hozzáállás vagy a nagyon új, szenzációszámba menő termékek, vagy az ezerszer bevált, hosszú évek óta csalódásmentes teljesítményt nyújtó márkák esetében jellemző – és leginkább ezt az attitűdöt méri az az elemzés, amelyet az ausztrál Compare the Market szervezet végez el 2018 óta minden év végén. Ebben a kutatásban a Google Trends adatai alapján rangsorolják, hogy az egyes országokban mely autómárkákra keresnek rá a legtöbben.
Az elemzés első öt évéből négyszer az első, egyszer (2019-ben) a második helyen végzett a Toyota, az idei, hatodik rangsorolásban pedig megőrizte 2020 óta fennálló veretlenségét a márka. A 155 vizsgált országból 64-ben bizonyult elsőnek a japán autógyártó. További tizenkilenc országban ért el második, és nyolcban harmadik helyezést – összesen tehát a világpiac 59 százalékában áll a képzeletbeli Google-dobogón a Toyota.
Nem mindegy persze, hogy ez a 91 ország a világnak mely tájain található. Afrika nyugati és déli része, egyes latin-amerikai és karibi országok, valamint közép- és délkelet-ázsiai államok adják a találatok zömét – olyan térségek, ahol a robusztusság és a megbízhatóság mindenek felett álló értékek. A hatalmas távolságok, a ritkán lakott területek és a kíméletlen természeti környezet indokolhatja, hogy Kanada és Ausztrália is a Toyotát kezeli kedvenceként. Ami pedig Izlandot illeti, ott annak ellenére a Toyota jut az embereknek az eszébe az autóról, hogy az akkumulátoros elektromos járművek idén már 80 százalékot meghaladó mértékben részesülnek az eladásokból.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!