kecskeméti Mercedes-gyár
Orbán Viktor miniszterelnök, Markus Schäfer termelésért és beszerzésért felelős igazgató tanácstag és Thomas Geier gyárigazgató az első hazai gyártású CLA Shooting Brake modell bemutatásán Fotó: Ujvári Sándor (MTI)
Még csak közelít a kecskeméti Mercedes a termelés megindításának harmadik évfordulójához, nem kellett azonban megvárni az évfordulót az ünnepléshez.
Ennél jobban nem is kezdődhetett volna az esztendő - fogalmazott Markus Schäfer abból az alkalomból, hogy kezdetét vette egy újabb típus, a Mercedes CLA Shooting Brake sorozatgyártása. Ezzel a modellek száma a hírös városban háromra, a kizárólag itt készülő modelleké pedig kettőre nőtt.
A gyártócsarnokban rendezett ünnepségen a magyar politikai elit magas szinten képviseltette magát, Orbán Viktor miniszterelnök mellett Kecskemét vendége volt Kövér László házelnök is.
Orbán Viktor miniszterelnök a Mercedes-Benz kecskeméti gyárának dolgozóiva Fotó: Ujvári Sándor (MTI)
Munkatársaink szívvel-lélekkel építik az autókat, a kecskeméti gyár csúcsszinten teljesít, ez sikereink kulcsa – kezdte köszöntőjét Markus Schäfer, aki felidézte azt is, személyesen is közreműködött annak a döntésnek a meghozatalában nyolc évvel ezelőtt, hogy a Daimler a magyar városban ruházzon be, hozzon létre új gyárat. Majd ugrott egy nagyot, s a 2014-es évről úgy fogalmazott, minden volt, csak unatkozás nem. Májusban bevezették a három műszakos termelést, nyár vége óta pedig csúcsra járatták.
Okként azt mondta, a Kecskeméten készülő CLA modell hihetetlen sikert hozott, új vásárlóik nyolcvan százaléka korábban nem Mercedes-szel járt. Schäfer felidézte azt is, a 2012-es nyitáskor 2500 embert foglalkoztattak, most pedig négyezret. Egymilliárd eurót fektettek be, magyar beszállítóik száma pedig 17-ről 32-re nőtt.
Thomas Geier gyárigazgató beszélget a dolgozókkal
Orbán Viktor azt követően mondott beszédet, hogy Markus Schäfer társaságában begurult az új modell első autójával.
A miniszterelnök a gyermekkorban megismert mese minden napra egy tojás mondását a Mercedesre lefordítva úgy fogalmazott, minden évre egy új modell. Orbán szerint ezzel a kecskeméti gyár a Mercedes-gyárak között is az elit körbe tartozik.
Még egy mondás erejéig maradt a kilencvenes évek zárt világánál a miniszterelnök, s felidézte a Balaton partján autókat nézegető fiatalok mondását, miszerint három féle autó létezik: keleti, nyugati és Mercedes.
Orbán nem csak a Daimler vezetőit dicsérte, hanem a kecskeméti Mercedes-alkalmazottakat is, akiknek szakértelme ott van az autókban, s akik az autóiparban szoros köteléket hoznak létre a Mercedes és Magyarország, illetve Németország és Magyarország között.
Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond Fotó: Ujvári Sándor
Orbán Viktor az ünnepségen tett egy olyan kijelentést is, amit bizonyára sokan fognak még idézni, ez így hangzott:
Nincs már messze az idő, amikor a magyarok nem csak autókat gyártanak, hanem meg is tudják vásárolni a Mercedest.
Merítsünk erőt a kecskeméti Mercedes sikeréből – zárta mondandóját Orbán Viktor.
A gyártás megindítása előtt sajtótájékoztatót tartott Kecskeméten Markus Schäfer és Thomas Geier. Elmondták, a Mercedes-Benz az elmúlt évben összességében annyi autót adott el, mint még soha. A csillagos márka 1.650.010 járművet szállított le vevőinek (+12,9%) és ezzel a negyedik egymást követő évben ért el rekordot.
Markus Schäfer ( balról a harmadik) termelésért és beszerzésért felelős igazgató tanácstag és Thomas Geier gyárigazgató a sajtótájékoztatón a magyar és a német sajtófőnök(nők) társaságában. Fotó: delmagyar.hu
Ehhez a kecskeméti gyár is hozzájárul. Az elmúlt évben kereken 150.000 B- és CLA-osztály készült Kecskeméten, a termelés 2012. évi megkezdése óta így már több mint 300.000 darab gördült le a szalagokról.
Az új modell: Teret hódít az újdonság
Fotó: Daimler
A lélegzetelállítóan sportos arányok és az erőteljesen dinamikus formaterv az érzékien megalkotott felületekkel együtt már négyajtós kupéként is azonnal felismerhetővé tette a CLA-t. A sor egy újabb formatervi ikonnal folytatódik: a CLA Shooting Brake-kel, amely saját útját járja - vallja az autóról a Daimler. Az alacsonyabb kivitel, az elegánsan, kupészerűen lejtő tetővonal, a keskeny üvegfelületek és a magas övvonal jól megkülönböztethető profilt eredményeznek. Az enyhén hátrafelé lejtő tetővonal jóval nagyobb fejteret kínál, mint a négyajtós Coupé verzió esetében. A CLA Shooting Brake (hosszúság/szélesség/magasság: 4630/1777/1435 mm) kezdetben kétféle dízel- és háromféle benzinmotorral, valamint 4MATIC összkerékhajtással lesz elérhető. 2015. januártól már rendelhető, az első modellek pedig 2015. március végén érkeznek meg az ügyfelekhez.
A kezdőmodell a CLA Shooting Brake kínálatában a 90 kW (122 LE) teljesítményű CLA 180 29.800 euró - valamennyi ár a gyártó által ajánlott ár Németországban, amely 19% általános forgalmi adót tartalmaz). Emellett megtalálható a 115 kW (156 LE) teljesítményű CLA 200 (32.700 euró), valamint az egyaránt 155 kW (211 LE) teljesítményű CLA 250 (39.700 euró), a CLA 250 4MATIC (41.900 euró) és a CLA 250 Sport 4MATIC (45.580 euró). A jelentős dinamika iránti érdeklődést a csúcsmodell, a vonzó műszaki csomaggal kínált CLA 45 AMG Shooting Brake, amelynek ára 57.270 euró.