Mercedes-AMG

Mercedes-AMG: a legerősebb négyhengeresek Magyarországról

2019.10.02.

A Mercedes-AMG leleplezte legújabb modelljeit az A 45 és CLA 45 személyében. A felpaprikázott teljesítményű ferdehátú és kupé/kombi Kecskeméten készül, s négyhengeresük a világ legizmosabbja kategóriájában.

A Mercedes-AMG legfontosabb kompakt modelljei, az A 45 4matic+ és a CLA 45 4matic+ immáron széles, 12 osztásos hűtőráccsal büszkélkedhet. Mindkét variáns igazi erőgépet rejt motorházteteje alatt, ezek hűtéséről új rendszer gondoskodik hatalmas légbeömlőkkel. A fronttól a hátsó fertályra evezve nagy felső légterelő és komoly diffúzor fogadja tekintetünket, az opciós AMG aero csomag részeként.

Az újfejlesztésű 2.0 literes, négyhengeres benzinmotort függőleges tengelye mentén 180 fokkal megfordították a kedvezőbb hűtés érdekében: a hengerfej és a forgattyúsház eltérő mértékben hűthető. Az intercooler indirekt, működése kétlépcsős.

Kétféle teljesítményszint

A nagy teljesítményű négyhengeresek kettős befecskendezéssel büszkélkedhetnek. Az alapmodell 387 lóerős 480 Nm-es csúcsnyomatékkal, míg az S-variánsok 421 lóerőt és 500 Nm-t mozgósítanak a 3,9 és 4,0 másodperces százas sprint érdekében, majd a 250 és 270 km/órás végsebesség eléréséhez (sorrendben A 45 és CLA 45).

Az erőátvitelről az AMG nyolcfokozatú, dupla kuplungos automata váltója gondoskodik nyomatékvezérelt összkerékhajtással egyetemben: egyszóval a hajtóerő gyorsan és nagyon pontosan, akár főleg egy kerékhez is kivezérelhető a hátsó tengelyen; illetve az ívbelső kerekek fékezettek kanyarodásnál, komoly sebességgel felruházva az izmosított csillagos modelleket nem csak az egyenesekben.

A karosszéria merevebb az új generációnál, de ezt különböző alsó összekötő elemekkel még tovább fokozták a motortér és az A-oszlop környékén, kezesebb és közvetlenebb viselkedést garantálva a pilótának.

Elöl McPherson, hátul négykaros felfüggesztés található, optimalizált, adaptív AMG lengéscsillapítással. A nagy teljesítményű fékek elöl alapból 4, míg az S-kiviteleknél 6 dugattyúval és még nagyobb tárcsákkal büszkélkedhetnek.

A beltérben sportülések, sportkormány és kontrasztos varrás fogadja az utasokat, sportos dekorelemek társaságában. Az S-variánsoknál szembetűnőbb az AMG-vérvonal a rikító sárgával. Összesen hat vezetési mód létezik, az S-ekhez külön versenymód is jár. A vételár valahol 56 ezer euró környékén mozog (A 45), a CLA Coupé 60, a Shooting brake 61 ezer eurótól indul Németországban.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....