Toyota Gazoo Racing

Megvan, mikor mutatják be a 800 millió forintba kerülő új Toyotát

2020.10.23.

Hivatalosan is megerősítették, hogy 2021. január 11-én rántják le a leplet az új Le Mans-i versenyautóról, a GR Super Sport Hypercarról.

A jövő év első napjaiban véget ér egy hosszú fejlesztési folyamat: a Toyota 2021. január 11-én hivatalosan is bemutatja annak a versenyautónak a végleges változatát, amellyel a hosszú távú világbajnokságban igyekszik majd megismételni az LMP1 géposztályban elért sikereit.

A Toyota közel másfél évtizedes szünet után, 2012-ben tért vissza a hosszú távú világbajnokságba, ahol az LMP1 királykategóriában három típusával (TS030 Hybrid, TS040 Hybrid és TS050 Hybrid) a mai napig két világbajnoki címet szerzett, illetve háromszor győzött a bajnokság emblematikus futamán, a Le Mans-i 24 óráson. Az aktuális 2019/20-as szezon mindent eldöntő zárófutama (Bahrein, november 14.) előtt kiválóak annak az esélyei, hogy a Toyota Gazoo Racing csapata megismételje 2018-as kettős győzelmét.

Az idei évaddal azonban véget ér egy korszak a hosszú távú világbajnokság történetében, és kezdődik egy új, várhatóan még izgalmasabb éra. Amint az LMP1-et váltó Hypercar géposztály neve is mutatja, közúti hipersportautók versenypályára adaptált változatai állnak majd rajthoz.

Ennek köszönhetően egyrészt jóval színesebb lehet a mezőny, amint visszatérhetnek a bajnokságba azok a márkák, amelyek nem tudtak vagy nem kívántak lépést tartani az LMP1 autók technológiai fejlődésével, másrészt a versenyautók kötelező homologizációs szériája révén a közúton is megjelenhet a Le Mans-i technika, kézzel foghatóbbá és testközelibbé téve a hosszú távú autóversenyzést.

Ennek a párhuzamos fejlesztésnek a végeredményét mutatja meg 2021. január 11-én a Toyota Gazoo Racing, amikor leleplezik az egyelőre Toyota GR Super Sport néven ismert modellt. Habár a pontos specifikációk még nem ismertek, az álcázott fejlesztési prototípus idomai és arányai alapján a végső modell minimális mértékben tér majd csak el attól a tanulmányautótól, amelyet 2018 elején mutatott be a Toyota.

A TS050 Hybrid versenyautó hajtástechnológiáját és aerodinamikai jellemzőit felhasználó modell versenykivitelben 750 lóerős teljesítményt ígér, az igazi egzotikumnak ígérkező közúti változat teljesítménye azonban megközelítheti az 1000 lóerőt – ára pedig a 800 millió forintot.

A Toyota eredetileg is 2021-re időzítette a GR Super Sport bemutatását, ám az utóbbi időkben egyre több csatornán vonták kétségbe ennek realitását. Az, hogy a vállalat mégis január 11-re tűzte ki a világpremiert, nem csak a motorsport-rajongók számára jó hír – arra utal ugyanis, hogy a Toyota sikeresen birkózott meg a világméretű koronavírus-járvány kedvezőtlen gazdasági hatásaival.

Azt már korábban prognosztizálta az autógyártó, hogy a 2020-as pénzügyi év végére stabilizálhatja globális eladásait, a jelek szerint pedig a cég motorsport-tevékenységeinek lendületét sem vetette vissza a világméretű járványhelyzet. 

 

Fotók: Toyota GAZOO Racing

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....