oldtimerek
Az előkelő körbe való bejutásnak azonban nem csupán a modellek kora az egyetlen feltétele. Emellett még számos követelménynek is meg kell felelniük, hogy elnyerhessék a büszke címet.
Noha elméletileg nincs olyan szabály, amely pontosan meghatározná, mikortól válik „klasszikussá” egy autó, a Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetsége (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) előírja, hogy az adott modellnek legalább harminc évesnek kell lennie.
A három évtizednél régebben kibocsátott autóknak azonban meg kell felelniük más kritériumoknak is. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy tulajdonosa „tökéletes történelmi állapotban” őrizze meg. Vagyis minden alkatrésznek eredetinek kell lennie. A tulajdonos nem használhatja a mindennapokban, hanem az állapotmegőrzés érdekében óvnia kell minden lehetséges károsodástól. Emellett az autónak meg kell felelnie azoknak a feltételeknek, melyeket a műszaki és kulturális örökség részévé nyilvánított tárgyaktól és eszközöktől elvárnak.
A Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetsége minden évben nyilvántartásába veszi azokat a modelleket, amelyek megítélése szerint alkalmasak arra, hogy klasszikus autónak nyilvánítsák őket, amikor betöltik 30 éves korukat.
Így alakult ki az a friss lista, amely tartalmazza a 2020-ban 30. évüket betöltött, és a kritériumok alapján klasszikussá nyilvánított modellek listáját. Íme:
1. Mazda MX-5 (1. generáció)
2. Honda NSX (1. generáció)
3. Renault Clio (1. generáció)
4. Lamborghini Diablo
5. Nissan Primera (1. generáció)
6. Fiat Tempra
7. Lotus Carlton
8. BMW 3-as sorozat (E36)
9. Ford Fiesta RS Turbo
10. Aston Martin Virage Flye
11. Toyota Previa (1. generáció)