ipari park
A tervezett vágány az ipari park jelenlegi, I. számú vágányának meghosszabbításaként épül. Összes költsége 806 millió forint, melynek 65%-át, 523 millió forintot egy az Európai Unió és a magyar állam által finanszírozott pályázat útján nyerte el a Győri Nemzetközi Ipari Park Kft. A 281 millió forintos önrészt Győr városa biztosítja a Győri Ipari Park tulajdonosán, a Győr-Szol Zrt.-n keresztül.
Borkai Zsolt polgármester elmondta: sokat lobbizott a város azért, hogy megvalósulhasson ez a beruházás, örömteli, hogy elindulhat a projekt. Az iparvágány megépítése egy újabb lépés a jövő felé, amelyet az önkormányzat a győri cégekkel, vállalkozásokkal közösen épít. Minden beruházást az motivál, hogy nőjön a foglalkoztatás, a munkáltatók és a munkavállalók egyaránt elégedettek legyenek, ezért is csökkenti Győr városa 10 %-kal az iparűzési adó mértékét, és ezért épül az iparvágány is.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Győr-Szol Zrt.-n keresztül immáron 100 % városi tulajdonban lévő Győri Ipari Park menedzsmentje kiemelten kezeli, hogy az itt letelepedett cégek olyan infrastruktúrát használhassanak, amelyek igényeiknek megfelelnek, valamint további letelepedni vágyó cégek számára is vonzóak. Az Ipari Park M1-es autópálya melletti elhelyezkedését, a péri repülőtérhez való közelségét továbberősíti az iparvágány meghosszabbítása. A park cégei jelezték, hogy nagy segítséget jelentene, ha a jövőben vasúton tudnák megoldani gyáruk alapanyaggal való ellátását, illetve a kész termékek elszállítását.
A sikeres pályázatot követően a beruházásra az engedélyt Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata kérte meg, de azt időközben átadta a Győri Nemzetközi Ipari Park Kft.-nek.
Görög Tibor, a Győri Ipari Park Kft. igazgatója elmondta, jövő év közepére minden elkészül, a munka nagyságát pedig azzal érzékeltette, hogy 57 ezer köbméter földet kellett megmozgatni.