.

Autógyártók a futball világbajnokságon - megéri?

2018.07.10.

Bár a brazil válogatott évtizedekig élvezte valamelyik autógyártó támogatását, 4 évvel a latin-amerikai országban rendezett futball világbajnokság után ezek a cégek elpártoltak a sárga-zöld mezesektől. Vajon előfordulhat, hogy nem kifizetődő egy márka számára a világ legfontosabb sporteseményen való megjelenés?

A 2014-es brazíliai foci világbajnokságig, a Volkswagen volt a Brazil Labdarugó Szövetség hivatalos szponzora. A német márka a szerződés ideje alatt mindent elkövetett a sikerért: a Volkswagen Gol (a VW brazíliai részlege által gyártott kisautó) reklámjára és az új, 2012-es Fusca (bogár) modell megjelenítésére koncentrált; engedélyezte, hogy az Audi egy R8 Spyder GT-t bocsásson a világklasszis Neymar rendelkezésére, aki addig egy Volvo XC60-al járt; megjelentek a Gol és a Voyage külön a VB-re készült kiadásaik, ám ezek sem múlták felül német válogatott elleni 7:1-es vereséget.

A General Motors, közvetlenül a világbajnokság után közzétett egy képet Gilmar Rinaldi, a válogatott újonnan megválasztott koordinátoráról és Dunga, új szövetségi kapitányról, amint a VW előtti szponzort reklámozó Chevrolet-es pólóval pózolnak.

Soccerex

A cég és a válogatott együttműködése azonban nem volt hosszú életű. Most, 2018-ban egyetlen autógyár sem támogatja a válogatottat és a Labdarugó Szövetséget. Bár hivatalos magyarázat nem született arra, miért alakult így, egy, a GM-hez köthető forrás szerint „az autógyár érdektelenségét nagyban befolyásolta a Labdarugó Szövetség és a válogatott az utóbbi években kialakult negatív képe”.

Ettől függetlenül a futball világbajnokság mindig remek alkalom az autógyárak számára, hogy a világ elé tárják modelljeiket. A Hyundai, a KIA, a Volkswagen, a Mercedes-Benz, a Volvo vagy a BMW, és más az autóiparhoz kapcsolódó vállalatok is szponzorai valamelyik válogatottnak vagy a világbajnoksághoz köthető rendezvényeknek.

A Hello Research kutatóintézet által végzett felmérés szerint a Brazíliában kihívó nélkül maradt márka, a FIFA-t és a világbajnokságot támogató Hyundai a VB legjobban pozícionált márkája, amit a KIA, a Toyota és a Honda követ. Bár egyik említett márka sem támogatja a zöld-sárga válogatottat, de felhívja a figyelmet az ebben rejlő lehetőségekre.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Mikor láthatjuk utakon az első újkori Jaguar modellt és miért éppen ebbe az irányba mentek el a....
2025.12.24
Az Európai Unió nagysebességű vasúti hálózat kiépítésével, valamint a légi és a vízi közlekedésben....
2025.12.24
A Kia Seltos a gyártó egyik legnépszerűbb autója és a crossover jövőre Európában is kapható lesz. ..
2025.12.24
Baleset miatt megállították az M5-ös autópálya forgalmát Örkény térségében, a Budapest felé vezető....
2025.12.24
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.24
A határátkelés megkönnyítése érdekében 116 digitálisan vezérelhető kijelzőt telepítenek tizenhárom....
2025.12.24
2026. július 1-jétől vége a kiskapuk korának: a 2,5–3,5 tonnás kisteherautók is ugyanabba az....
2025.12.24
A BMW Group müncheni üzeme készen áll a következő nemzedék sorozatgyártására. A gyártóberendezések....
2025.12.24
Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik....
2025.12.24
Fontos lépés történt Kínában, amely az „intelligens járművezető-támogató rendszerekre” vonatkozó....