Peugeot

Megfuttattuk a legkisebb és a legnagyobb villanyoroszlánt

2021.07.16.

Nézzük a legkisebbet és a legnagyobbat, ennek jegyében esett a választás az e-208 és az e-Expert modellekre, amikor Csongrád-Csanád megye székhelyén, a C-Mobilnál járt az Peugeot elektromos autó flottája.

Június első felében négy budapesti állomással elindult a Peugeot e-Roadshow, melynek keretében országszerte 15 helyszínen tesztelhették az érdeklődők a Peugeot legújabb elektromos és plug-in hybrid modelljeit. A bemutatókörút két utolsó állomása július 20-21, illetve 23-24, az előbbi helyszíne Szombathely, Vásártér u. 3. – Peugeot Iniciál, a “záróteszté” Győr, Dohány u. 4. – Peugeot CarNet For-Top. Az érdeklődőket a tesztvezetésen kívül szakmai tanácsokkal és különleges ajánlatokkal is várják, várták a Peugeot szakemberei.
 
Ma már szinte az összes Peugeot modell elérhető valamilyen alternatív – teljesen elektromos vagy plug-in hybrid – hajtással. Online és offline felületeken rengeteg információval találkozhatunk az új technológiákkal kapcsolatosan, azonban az elmúlt időszak nem könnyítette meg az elektromos és tölthető hibridekkel kapcsolatos személyes tapasztalatszerzést.
 
A Peugeot így összegyűjtötte az új modellek legjavát, hibrid és elektromos modelljeit most országszerte kipróbálhatják, “megtapogathatják” az érdeklődők. Szegeden július 2-3-án, Békéscsaba és Kecskemét között járt a tesztflotta, amit a Csongrád-Csanád megyei márkakereskedőnél, a C-Mobilnál néztünk meg közelebbről. Természetesen egy regisztrációt követően.
 
Udvarias, “hideghívás” után a második telefonos megkeresésre már rögzítettek is két modellt, két félórás időintervallumot, sőt erről az eseményt megelőzően emlékeztető e-mailt is küldött a Peugeot. Nézzük a legkisebbet és a legnagyobat – ennek jegyében esett a választás az e-208 és az e-Expert modellekre.
 
A fokozatosság elvét tartva a kisebb modellel kezdtük a tesztvezetést, előtte persze kívül-belül körbenéztük. Az új Peugeot 208 határozott sportos vonalai fiatalos energiával párosulnak, a beltérben pedig ott a forradalmian új 3D i-Cockpit®.
 
A 100 kW-os, 136 lóerős motor első hallásra nem tűnik nagy dobásnak, ám a már 0 km/h-tól folyamatosan rendelkezésre álló 260 Nm-es nyomatéknak köszönhetően nagyon dinamikus az autó. Öröm vele gyorsítani, előzgetni, lámpától lámpáig pedig a hátsó traktusát tudja mutatni nagyobb löketérfogatú és teljesítményű autóknak is. Azoknak, amelyek nem tudják 0-ról 100-ra a 8,1 másodperces gyorsulást.
 
Az autó nagyon stabil, forszírozott kanyartempónál is szépen tartja az ívet, erről bizonyságot is adott a Bajai úti, repülőtér melletti körforgalomban. Szóltam én a C-Mobil delegálta kísérőmek, hogy kicsit csapatok, de talán későn, így azért sikerült meglepnem egy kicsit. De gond nem volt és nem keltettünk túl nagy riadalmat sem a békésen közlekedőkben.
 
Az autó nem itt ijesztett meg bennünket, hanem néhány méterrel arrébb, amikor megálltunk fotózni. P-állásba tettem, nálunk az Alföldön az elég szokott lenni arra, hogy ne guruljon tovább az autó, itt azonban “rám szólt”, s tette ezt meglehetősen zavaró zajjal. Pedig ez hétköznapin eset volt, tökéletesen leképezte azt, amikor egy kapun készülünk behajtani, vagy a garázs előtt állunk meg, hogy kinyissuk annak nem távirányítású ajtaját. Lehet, hogy ki lehet iktatni, lehet, hogy a másik gombbal működtetett rögzítőféket is aktiválni kell a “békéhez”, mindenesetre meglepődtünk.
 
A 340 kilométeres hatótáv korrekt, ebben a méretosztályban 400 literes csomagtér is. Az új e-208 belső tere ugyanakkora, mint a sima 208-asé, a vezetéssel kapcsolatos információk pedig könnyedén elérhetőek a 3D digitális műszeregység hagyományos vagy kivetített részéről vagy az érintőképernyős kijelzőről.
 
Az új e-CMP villamos moduláris platformot úgy alakították ki, hogy képes legyen egy nagy kapacitással, 50 kWh-val bíró akkumulátor befogadására, és közben az utastéri helykínálat és a csomagtartó-kapacitás se szenvedjen csorbát. Fontos, hogy 8 évre vagy 160 ezer kilométerre szóló garancia van az akkumulátorra – 70 százalékos töltőkapacitás erejéig.
 
A MYPEUGEOT e-REMOTE CONTROL szolgáltatásnak köszönhetően, okostelefon segítségével egyébként távolról is kezelhető az autó, megtervezhető a töltés, előre beállítható az utastér hőmérséklete. Az autó alapára 11,5 millió forint, a kocsiban volt még néhány extra, amivel az ár 12,1 millióra alakult. Ezt az összeget temészetesen csökkenti az állami támogatás.
 
A kompakt furgonok piaca Európában mintegy 750 ezer autót jelent évente; a Peugeot Expert pedig 2016-os bevezetése óta folyamatosan növelni tudja részesedését. A kínálat nemrégiben újult meg az Euro6 szabványoknak megfelelő motorokkal, de megérkezett már a 100 százalékban elektromos meghajtású változat is, így nem volt akadálya annak, hogy kipróbáljuk
 
Ha abból indulunk ki, hogy a haszongépjárművek közel 80 százaléka naponta 200 kilométernél kevesebbet közlekedik, kézenfekvő megoldás az Expert elektromos változatának kifejlesztése. Az új verzió ráadásul megtartotta a a modell valamennyi ütőkártyáját, például a piacon egyedülálló Compact változatot, amely a legszűkebb utcákban és a legforgalmasabb belvárosi zónákban is otthonosan mozog.
 
A középkonzol átalakult, itt kapott helyet ergonomikus módon, az új „e-Toggle” sebességváltó – ezzel válthatunk a Park, a Reverse, a Neutral, a Drive és a Brake fokozat között. Itt találjuk a 3 üzemmódválasztó gombot is, a felső részre pedig tárolórekesz került. Az e-Expert 3 üzemmódban vezethető, melyek között gombbal válthatunk. Az eco (60 kW, 180 Nm) takarékos üzemmód a minél nagyobb hatótávért, a normal (80 kW, 210 Nm) a mindennapi használathoz optimális, míg a power (100 kW, 260 Nm) a nehéz rakomány szállításához kialakított üzemmód.
 
Az új e-Expert az első olyan elektromos Peugeot modell, amely kétféle lítiumion akkumulátorral is elérhető, kapacitásuk 50 vagy 75 kWh. Mindhárom modellváltozat – Compact, Standard és Long – elérhető kisebbik csomaggal, , amelynek hatótávja kb. 230 kilométer a WLTP szabvány szerint. Az utóbbi kettő a nagyobb kapacitású akkumulátorral is rendelhető, amely már akár 330 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz. Az autó két töltőnyílással rendelkezik, így minden helyzetben könnyű a “tankolás”. Szériafelszereltségként egyfázisú. 7,4 kW-os töltőkábel jár az autóhoz, opcióként pedig egy háromfázisú, 11 kW-os rendelhető hozzá. Ahogy az e-208nál, abba a tesztelt modellben is szerepelt ez az extra.
 
A megerősített, 16 amperos hálózati csatlakozóról a teljes feltöltés időtartama 15, illetve 23 óra, a 7,4 kW-os Wall Boxról, egyfázisú kábellel 7 óra 30 perc, illetve 11 óra 20 perc. A 11 kW-os, háromfázisú Wall Boxról a teljes feltöltés időtartama a kisebb akkucsomagnál 5 óra, a 75kWh-nál 7 óra 30 perc. Nyilvános pontokon az akkumulátor hőszabályzó rendszere 100 kW-os berendezés használatát engedi, ily módon a 80 százalékos töltöttség 50 kWh akkumulátor esetében 30, nagyobbnál 45 perc alatt érhető el.
 
Az e-Expert középkonzolon azért látszott, hogy az alapmodellből van személyautó változat is, ám a haszonjárműbe nem kell annyi extra, így volt is bőven úgynevezett vak gomb az autóban. A szegedi próbakör is visszafogottabb volt, nem nyomtunk kövér “gázt”, nyugodt tempóban autóztunk. Az e-Expert indulóára nettó 10,5 millió forint.
 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.08.03
Egy 56 éves férfi ittasan okozott közúti közlekedési balesetet, majd elhajtott a helyszínről....
2021.08.03
Ismerni és megőrizni a múltat, élni a jelent, álmodni a jövőt, a mottó legalább annyira igaz a....
2021.08.03
Őrizetbe vették és bíróság elé állították a rendőrök azt a nőt, aki Miskolcon balesetet okozott, és....
2021.08.03
A Toyota Gazoo Racing bejelentette, hogy a Land Cruiser 70. születésnapjának évfordulója alkalmából....
2021.08.03
A Körmendi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya cserbenhagyás vétség elkövetésének....
2021.08.03
A kínai autóipar által előállított számtalan klón között most egy olyat is elkezdtek forgalmazni,....
2021.08.03
Minden év azzal kezdődik, hogy február tájékán bemutatják terveiket, majd nekiállnak az....
2021.08.03
Személyi sérüléses baleset történt Füzesabony térségében – írta a police.hu. ..
2021.08.03
Nem egy, hanem két teherkocsi szabadult el a felújítás alatt álló 3-as metró alagútjában múlt....
2021.08.03
Szenzációs, eddig titkos videók kerültek fel a közelmúltban a Youtube-ra, amelyek a szupersportautó....