Formula Student
Baundentisztl Ferenc sajtófőnök megkeresésünkre elmondta, Közép-Kelet-Európát 21 csapat képviseli, ugyancsak 21 csapattal vannak itt a Győr-Gönyű Nemzetközi Kikötőben a nyugat-európai csapatok. Egyetlen tengeren túli résztvevőként a kanadai egyetemisták indulnak a versenyen.
Itt minden csapat maga építi meg a saját autóját.
Magyarország három csapat révén érdekelt. A győri Széchenyi István Egyetem, a BME és a miskolci egyetem egy-egy csapata vetélkedik a minél jobb helyezésért. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapata elektromos kategóriában, míg a miskolciak és a győriek benzines kategóriában indulnak.
A német egyetemek csapatai érkeztek a legnagyobb számban Magyarországra. Benzines kategóriában 11 német csapat indul, elektromos kategóriában pedig hat.
A benzinesek között találunk 5 lengyel csapatot, 3 oroszt, 2-2 magyart, cseh és angol csapatot is.
Az e-autók között a hat német csapat mellett magyar, dán, osztrák, finn, román, portugál, szlovák és kanadai csapat alkotja az indulók mezőnyét.
A mai és a holnapi napon a statikus versenyszámokra kerül sor. Prezentációk tucatja hangzik majd el angol nyelven, s üzleti tervet is kell készíteniük a csapatoknak.
Győr-Gönyű Nemzetközi Kikötő: csütörtöktől vasárnapig tart a verseny.
A leglátványosabbnak a szombat és a vasárnap ígérkezik, ekkor rendezik a dinamikus versenyszámokat, amelyek az autók és sofőrök versenye. Az alkalmazott technikák hatékonysága és az autót irányító pilóta képességei e versenyszámokban mutatkoznak meg gyakorlati szinten is.
Az első versenyszám a gyorsulás - Acceleration -, melynek során minden sofőrnek 4 lehetősége van rá, hogy e lehető legrövidebb idő alatt tegyen meg 75 métert. A járművek jellemzően 4 másodperc alatt teljesítik a távot, melyet álló helyzetből kezdenek és 100 km/h körüli sebességgel fejeznek be.
A következőkben egy 8-as alakú pályán - úgynevezett Skid Pad - tesznek meg két-két kört jobbra és balra a pilóták. A versenyszám során az autó futóműve vizsgázik, s a végső sorrend itt is a legjobb köridők alapján alakul ki.
Az Autocross elnevezésű rajt-cél jellegű sprintversenyszám sajátos változata az autóverseny-szériákban is ismert időmérőknek. A pályán egy időben egy autó tartózkodhat. Minden esetben 2 pilótának van módja arra, hogy 2-2 mért kört futva legjobban kihasználja az autó adottságait, s a többieknél gyorsabb legyen. Azon túl, hogy az Autocross önálló versenyszám, ennek során alakul ki a fő versenyszám, az Endurance indulási sorrendje.
Az Endurance a Formula Student leglátványosabb, egyben befejező versenyszáma. Ennek során csapatonként 2-2 pilóta ül be a volán mögé, s egy pilótacserével testvériesen osztoznak a kötelezően levezetendő 22 kilométeren. A versenyszám az Autocrossra kijelölt pálya némileg módosított nyomvonalán zajlik. A megszokott formától eltérően nem egyszerre indul az összes autó, hanem a pálya adottságaitól függően, korlátozott számú - a gönyűi pályán 2-3 - versenyjármű igyekszik minél rövidebb idő alatt teljesíteni a versenytávot. E versenyszámba beépítve zajlik az ú.n. Fuel Efficiency, azaz a járművek tüzelőanyag-hatékonyságának versenye is. Itt nem pusztán a megtett táv alatt elfogyasztott tüzelőanyagmennyiség számít: a legmagasabb pontszámot a tüzelőanyag-fogyasztáshoz mérten is gyors autók kaphatják.
A versenyről az autoszektor.hu folyamatosan tudósít.