BMW autógyár

Még legalább 30 évet ad a belsőégésű motoroknak a BMW

2019.07.17.

Túlhájpolt dolog ez a villanyautózás - állítja a BMW főmérnöke, és részletezte is, hogy miért gondolja úgy, hogy még korai temetni a belsőégésű motorokat.

Talán lelassult az átállás tempója, talán megakadtak a fejlesztések, vagy talán másképp alakultak a vásárlói igények, minden esetre egyre több gyártó állítja: a belsőégésű motorok a jóval tovább maradhatnak a kínálat részei, mint azt pár éve várták és hangoztatták. Nem olyan rég még mindenki a nagy változásról beszélt, a villanyautók mindent elsöprő áttöréséről, azonban ez az elektromos autókínálat folyamatos bővülése ellenére is elmaradt. Ugyanis hiába a bővül, hiába a számtalan új fejlesztésű modell bemutatása, ha egyszer nem bírják a hagyományos autógyártók akkumulátorral.

Most a BMW nyilatkozott az elektromos jövőjével kapcsolatban az Automotive Newsnak. Egészen pontosan a BMW főmérnökét, Klaus Fröhlichet szólította meg az online magazin Münchenben, ahol épp mostanában tartották meg a NEXTGen rendezvénysorozatot, amely többek között a bajor gyártó villanyautós jövőjét hivatott előre vetíteni. A fejlesztésekért is felelős vezér elmondta, hogy egyelőre kár temetni a belsőégésű motorokat, azon bizony még ideig velünk lesznek.

Mindez különösen hitelesen hangzik egy olyan prémium gyártó képviselőjétől, amely 2023-ra 25 új elektromos motorral ellátott modellel készül ellepni a piacot, mi több, ennek állítólag több mint a fele teljesen elektromos, emissziómentes modell lehet. Fröhlich hozzátette: „Elég csak a várt adatokra tekinteni. 2025-re még mindig csak az újautó piac 30%-át teszik majd ki a villanyautók, a maradék 80%-nak belsőégésű motorja lesz.” Figyelembe véve, hogy az európai újautó eladások évről évre növekednek, ez korántsem elhanyagolható gyártási számot jelent, még akkor is, ha a gyártóknak minden egyes belsőégésű motorral eladott autó, egyre nagyobb fejfáját jelent.

Az egyre szigorodó Európai Uniós jogszabályoknak csak a villanymotorok erőltetésével lehet megfelelni, a dízel, és főleg a benzines motorokat már csak komoly fejlesztési költségek árán tudják a gyártók még környezetbarátabbá tenni. Az Euro 6.2 beköszöntével szinte alapvető kiegészítője lett a benzines turbómotoroknak is a részecskeszűrő, míg a dízelek esetében mindezt egy SCR katalizátorral is megfejelik, ami az úgynevezett AdBlue folyadékkal igyekszik semlegesíteni a felszabadulú NOx részecskéket.

A BMW főmérnöke további 20 évet jósol a dízel motorok számára, míg a benzinesek szerinte 30 évig is húzhatják. Fröhlich egyenesen túlhájpoltnak tartja a villanyautók körülötti várakozásokat. Szerinte az elektromos átállást nehezíti majd a töltő-infrastruktúra lassú növekedése, illetve az akkumulátor ellátás nehézsége. Ráadásul mindez helyszínfüggő is lehet: Oroszországban, a Közel-Keleten és Kína bizonyos részein például meglehetősen nehézkesen halad a töltőállomások kiépítése, így ezeken a területeken további 10-15 évet húzódhat a változás, már ha egyáltalán megtörténik.

Fröhlich Amerikáról szót ejtett, szerinte soha nem lesznek elterjedtek az elektromos autók az Egyesült Államokban, hiszen az ország bizonyos területein rá vannak utalva a belsőégésű motorokra. Ahogy jelenleg is, később is az várható, hogy csak a keleti és nyugati partokon terjednek majd el. Azt a tényt is elhihetjük egy főmérnöknek, hogy villanyautót gyártani költségesebb, mint hagyományos autót, ami leginkább a nehezen beszerezhető akkumulátor csomagoknak köszönhető, amiknek ráadásul komolyan megugorhat az ára miután egyre nagyobb rájuk az igény.

Miközben mindez meglehetősen negatív jövőképet ábrázol a villanyos autózásról, Fröhlich az is elárulta, hogy mely belsőégésű motoroktól szabadul meg mostanában a BMW. Nem gyártják majd többé a közepesen sikeres, leginkább a kisebb BMW és Mini modellekbe szerelt 1,5 literes, háromhengeres motort, és a híres négy-turbós, 3,0 literes hathengeres motort is elengedik a bajorok, pedig régen vitt ennyire finoman 5-ös BMW-t bármilyen motor. Ami talán a legegyértelműbb döntés részükről, az a paletta csúcsán ülő V12 erőforrás gyártásának felfüggesztése. Hiába volt a BMW zászlóshajója több éven keresztül, sajnos az ilyen sokhengeres úri mulatságoknak lőttek a jövőben. Hiába volt méltóságteljes vele az új 7-es BMW, állítólag mindössze 5000 darabot adtak el belőle évente, ami a bajorok számára elhanyagolható mennyiség.

Forrás: 
Automotive News Europe

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.18
Minden évben lehetne írni arról, hogy készüljünk fel a motorosokra az utakon, mert minden évben (....
2022.05.18
Mladá Boleslavban a ŠKODA AUTO megkezdi a Volkswagen-csoport Moduláris elektromos platformjának (....
2022.05.18
Több logisztikai szolgáltató figyelmeztető sztrájkja miatt átmenetileg leálltak a gyártósorok a....
2022.05.18
A brit gyártó akadályokat nem ismerő 4x4-es modellcsaládja tovább bővül a legtágasabb Defender 130....
2022.05.18
Januártól márciusig a Daimler Truck a vártnál sokkal jobban teljesített. A haszonjármű-gyártó most....
2022.05.18
Kamion és busz ütközött az M1-es autópályán - írja a Katasztrófavédelem. A busz kigyulladt, a....
2022.05.18
A hazai bevásárlóközpontok közül elsőként a Westend tette lehetővé a teljesen automatizált, okos....
2022.05.18
Biatorbágy térségében, az M0-ás autóút csomópontja közelében, a főváros felé vezető oldalon....
2022.05.18
A következő öt évben 150 millió forintnak megfelelő összeget költ méhek, pillangók, bogarak,....
2022.05.18
Az ellátási láncokkal kapcsolatos problémák hatással voltak a Schaeffler első negyedévi eredményére....