Lexus

Már millió fölött jár a Lexus IS

2016.09.05.

A Lexus 1999-ben bevezetett, kompakt sportszedánjának globális eladásai mára átlépték az egymillió darabos álomhatárt. Európa azóta a Lexus IS meghatározó piaca: itt talál gazdára az eladott példányok csaknem 20 százaléka. Az IS egyébiránt kapható volt benzines, dízel és hybrid hajtáslánccal is, és ebből készült a Lexus első, nagyteljesítményű 'F' modellváltozata, ráadásul létezett kupé-kabrió kivitelben is.

Amikor a Lexus tizenhét évvel ezelőtt bevezette az IS modellt, új, fiatalabb vevőkört szeretett volna megszólítani a sportos, kompakt szedánnal, amelyet éppen ezért divatos formatervvel, robbanékony, 2,0 literes, soros hathengeres benzinmotorral és hátsókerék-hajtással vértezett fel. Az IS (az LS és a GS után) harmadikként mutatkozott be a Lexus európai kínálatában. Az eredeti IS hatékonyan derítette fel az új piaci területeket a Lexus számára, egészen 2005-ig, amikor a második generációs modell a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozott a világnak.

Az új modell még karakteresebb, még kifinomultabb formaterve a Lexus újonnan megfogalmazott L-finesse dizájn filozófiájából építkezett; az újonc stabil alapot teremtett a Lexus számára ahhoz, hogy új lehetőségeket feltérképezve még sokkal erőteljesebbé és szélesebb körűvé tegye az IS család vonzerejét. Az elsőként színre lépő IS 250 orrában egy 2,5 literes, V6-os benzinmotor dolgozott, új fejlesztésű automata váltóval társítva. A kínálatot 2006-ban bővítette a Lexus történetének első dízelmotoros modellje: a dízeltechnológia európai jelentőségére reflektálva létrehozott IS 220d.


Egy évvel később, a januári Detroiti Autószalonon mutatkozott be az IS F, az "autórajongók által, autórajongók számára kifejlesztett" nagyteljesítményű sportszedán. Ez volt a legelső Lexus modell, amely megkapta az F jelzést; ilyenformán őt tekinthetjük az LFA szupersportkocsi, illetve a jelenleg is forgalmazott RC F és GS F modellek elődjének. Az autó minden porcikáját vezetési élményre, kiemelkedő teljesítményre hangolták. Az 5,0 literes V8-as erőforrás 423 lóerőt adott le.

A világ első nyolcfokozatú automata sebességváltóján keresztül csupán 4,8 másodperc alatt repítette 100 km/óra sebességre az autót, a végsebesség elérte a 270 km/órát. Az IS F modellt szó szerint a versenypályán fejlesztették: prototípusait hosszasan tesztelték Japánban a Fuji Speedway-en, illetve a legendás németországi Nürburgringen. A telivér modell egyedi fejlesztésű sportkomponensekből építkezett, a motortól és a sebességváltótól kezdve a felfüggesztésen át a kerekekig és abroncsokig.


Az IS modell sokoldalúságának újabb tanúbizonyságaként 2009-ben színre lépett az IS 250C, egy tetszetős kupé-kabrió háromrészes, osztva lenyitható kemény tetővel. A modell a piac leggyorsabban működő tetőmechanizmusával büszkélkedhetett, ám ez még nem minden: a tető eredeti kialakításának köszönhetően az IS C modell zárt és nyitott kivitelében egyformán lenyűgözően nézett ki, ráadásul a hátsó utasok is bőséges férőhelynek örvendhettek.

A jelenlegi, harmadik generációs IS vadonatúj korszakot nyitott a modellcsalád történetében: itt vezették be elsőként a Lexus Hybrid Drive benzin-elektromos hajtásláncot. A 2013 óta elérhető IS 300h európai népszerűsége minden egyéb variánsét magasan felülmúlta, jelenlegi az IS eladások 90 százalékát teszi ki a full hybrid modell, amely nem csupán kivételesen finom járásával és takarékosságával nyűgöz le, de a vezetésnek azt a semmihez sem fogható örömét is nyújtja, amely mindig is szerves része volt az IS egyedi ajánlatának.


A hajtáslánc egy 2,5 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotor és egy kompakt, nagyteljesítményű villanymotor párosából áll; a hajtáslánc a Dual VVT-i kétoldali intelligens változó szelepvezérlésnek, a Lexus D-4S üzemanyag-befecskendezési technológiájának, valamint a rendkívül jó hatásfokú kipufogógáz-visszavezető rendszernek is köszönheti finom, robbanékony működését. A fejlett műszaki tartalom korábban elképzelhetetlenül alacsony károsanyag-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztást eredményezett: az IS szedán szabványos CO2-kibocsátása 97 g/km, míg a norma szerinti fogyasztás 4,3 l/100km, ami még vonzóbbá teszi a modellt azokon a piacokon, ahol a környezetvédelmi teljesítmény és a fenntartási költségek a vásárlási döntéshozatal meghatározó szempontjai.

Az IS emellett egy 2,0 literes benzines turbómotorral is megvásárolható; ennek úttörő D-4ST üzemanyag-befecskendezése egyszerre biztosít csekélyebb fogyasztást és késlekedés nélküli nyomatékkifejtést. A Lexus IS 200t maximális teljesítménye 245 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 350 Nm. A dinamikus gyorsításra képes, 230 km/óra végsebességű modell nyolcfokozatú Sport Direct Shift sebességváltóját eredetileg a nagyteljesítményű RC F modell számára fejlesztették ki. Az IS továbbra is a Lexus globális modellkínálatának meghatározó tagja, amelyet jelenleg több mint 70 országban forgalmaznak, és havonta több mint hatezer példányban talál gazdára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
2024.05.05
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
2024.05.05
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....
2024.05.05
A Nissan ikonikus családi SUV-ja újabb lépést tesz a vadonba az N-Trek változat bevezetésével,....
2024.05.05
A jegyárak emelésének oka egészen különleges.   ..
2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....