Los Angeles-i Autószalon
A Volkswagen a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a legerősebb Golf kombi változatát, az R Variantot. A nagy rakterű hot hatch ugyanazt a hajtásláncot kapta meg, mint a három- és ötajtós karosszériával már eddig is kapható sima Golf R: a kétliteres, 300 lóerős, 380 Nm nyomatékú benzines turbómotor egy hatfokozatú duplakuplungos váltón keresztül hajtja meg mind a négy kereket, az összkerék-meghajtás Haldex rendszerű, tehát csak szükség esetén küld a hátsó kerekekre nyomatékot.
Az izomkombi csak 0,2 másodperccel éri el lassabban a 100 km/h-t, mint a ferdehátú Golf R, de az 5,1 másodperces értékével sem kell szégyenkeznie. A menetstabilizáló rendszert Sport állásba is lehet kapcsolni, ami több megcsúszást enged, de akár teljesen ki is lehet iktatni, ha valaki versenypályán szeretne megbizonyosodni a különleges kombija képességeiről. Szériafelszerelés a Drive Select rendszer, amely a gázpedál érzékenységét, a változó áttételű kormányzás rásegítését, a DSG váltó váltási pontjait és kapcsolási sebességét, valamint a lengéscsillapítás keménységét állítja be a pillanatnyi igények szerint.
Külsőségeikben is hasonlít a kombi és a ferdehátú változat: a kizárólag a Golf R-hez rendelhető különleges kék fényezés a Varianthoz is elérhető, és a 19 colos keréktárcsák, valamint az orr-rész is teljesen megegyezik. Hátul kétszer két méretes kipufogóvég, és egy fekete diffúzor jelzi a Golf mögött haladóknak, hogy nem egy hétköznapi kombival van dolguk.
A Volkswagen Golf R Variant 2015 tavaszától lesz kapható Európában, ez az első eset, hogy a Golf csúcsváltozatát kombi karosszériával is elérhetővé teszik.