Gyermekvasút

Már 75 éves a Széchenyi-hegyi Gyermekvasút

2023.04.11.

A vasúttársaság az elmúlt években nagy figyelmet fordított, és fordít a jövőben is a Gyermekvasútra - hangsúlyozta Mosóczi László, a MÁV-Start vezérigazgatója kedden a Széchenyi-hegyi Gyermekvasút 75. születésnapi ünnepségén.

Kiemelte, három évvel ezelőtt felújították a hűvösvölgyi végállomást és környezetét, tavaly júniusban felavatták a megújult hűvösvölgyi tábort, a csillebérci állomáson felújították az épületet, a biztosítóberendezést. A felújításokhoz a költségeket a MÁV saját forrásából biztosította, és a jövőben is azon lesznek, hogy az állomások is megújulhassanak, és még jobban visszaadhassák a kisvasút egyedi, varázslatos hangulatát.

Ismertette, a járványhelyzet miatt bevezetett forgalomszünetelés előtti években átlagosan 300 ezren utaztak a kisvasúton évente, 2022-ben ismét visszatért a Gyermekvasút népszerűsége, sikeres rendezvényeken a napi látogatószám elérheti a 8-10 ezret.

Mosóczi László szólt arról is, hogy a kisvasútnak fontos műszaki értéke is van, több járműtörténeti ritkaság található az állományban. Példaként említette, hogy a Gyermekvasút két működő gőzmozdonnyal is büszkélkedhet.

A MÁV-Start vezérigazgatója szerint a 75 éves Gyermekvasút nemcsak a főváros, hanem a vasúttársaság büszkesége is, és a gyermekvasutasok közreműködésével működő kisvasút nemzetközi hírnévre is szert tett.

Mosóczi László elmondta, az előző tanévben, tavaly júniusban 200 gyermekvasutast avattak, az Úttörővasút-Gyermekvasút történetében már 15-16 ezren vették fel a szolgálatot az elmúlt 75 évben. Az ünnepségen délelőtt induló személyvonatot Kerekes József Jászai Mari díjas színművész, hajdani úttörővasutas indította.

A Gyermekvasút építését 75 éve, 1948. április 11-én kezdték meg, ebből az alkalomból az első szakasz indulóállomásán, a Széchenyi-hegyen rendezett keddi ünnepségen emléktáblát avattak az állomásépület főbejáratánál, és alkalmi kiállítást rendeztek a vasút emléktárgyaiból.

A budapesti Úttörővasút első, 3 kilométeres szakaszát 1948. április 11-én kezdték el építeni a Széchenyi-hegyen a Hegyhát út és Golfpálya út találkozásánál. Az első vonalrészen megépült Széchenyi-hegy végállomás, Normafa megállóhely, Csillebérc (Úttörőváros) és Virágvölgy (Előre) állomás, a vonatforgalom 1948. július 31-én indult meg. Az építkezés további két szakasszal folytatódott, a teljes vonalat 1950. augusztus 20-án adták át Hűvösvölgyben.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.11
Sokan fogják fel az autótartást, mint maszkulin jellemzőt. Ha megfosztják őket a kocsijuktól, akkor....
2025.02.11
Kedden elindult a Tesla Inc. amerikai elektromobilitás-technológiai és energetikai vállalat....
2025.02.11
A Toyota Hino divíziójának ügye a legnagyobb a Volkswagen Dieselgate botránya óta.  ..
2025.02.11
Turbó-fokozatba kapcsolt az építkezés a Hungaroringen: 900 ember dolgozik naponta azért, hogy....
2025.02.11
Közép- és Kelet-Európa talán legszebb fekvésű autógyárában 2023-ban 350 ezer Kia személyautó....
2025.02.11
Sok munkával telt a WRC holtszezonja a japánok gyári csapatának, mivel gyorsan kellett reagálni az....
2025.02.11
Elon Musk amerikai üzletember nettó vagyona idén először került 400 milliárd dollár alá, ami az....
2025.02.11
Volt olyan sofőr, akit a több százezres bírság sem rettentett vissza attól, hogy száguldozzon. És....
2025.02.11
Bombaként robbant a hazai autós társadalomban a hír, hogy legálisan használható LED-es fényforrás a....
2025.02.11
A Készenléti Rendőrség Regionális Bevetési Igazgatóság Debreceni Osztályának járőrei szúrták ki azt....