Opel

Magyar motorral teszteltük az Insigniát

2019.05.30.

Mindig öröm egy Opel Insigniát tesztelni, pláne, hogy a motortető alatt magyar szív dobog. Az 1,6 literes turbómotort Szentgotthárdon szerelik össze.

Hogy néz ki?

Hatalmas autó az Opel Isnignia Sports Tourer, hossza 4986 milliméter, tengelytávja 2,83 méter. Csomagtartója alaphelyzetben 560 literes, az üléseket hajtogatva (40:20:40 arányban) 1665 liternyi üreggel gazdálkodhatunk. A raktérből gombnyomásra is dönthetők az ülések, a csomagtartó ajtaja láblengetéssel is nyílik, csukódik.  Az élénk piros fényezés sokat dob rajta, nem csoda, ha folyton utána fordulnak az emberek. A dögös külsőt erősíti az OPC Line felszereltségi csomag, amely bőrös, fűthető sport kormányt, elegáns fekete tetőkárpitot, látványos küszöbléceket, könnyűfém pedálokat és többek mellett tetőszpojlert ad.

Utastere az Astrából lehet ismerős, annak egy kissé feljavított, prémium és jóval nagyobb változata. A középkonzol jól áttekinthető, a rengeteg gomb szerepe kis utánajárással megtanulható, az gerincgyógyászok által tervezett AGR-ülések kiválóan tartanak (az Ultimate kivitelben széria), fűthetők (hátul is), hűthetők és masszíroznak is. Az innovációs gazdagságát jelzi, hogy színes vetített kijelző segíti a tájékozódást. Mutatja a beállított sebességet, a sebességkorlátozó táblákat, a navigációs adatokat, az aktuális rádióállomás szöveges tartalmát, vagy a zeneszámot a lejátszási listában. A korábbi navigációt lecserélték, az új jól tájékoztat.

Az Insignia mindig élen járt az intelligens világításban, ezúttal oldalanként 16 diódával világító feláras IntelliLux LED-es fényszórókkal varázsolta fényessé az éjszakai utazást. Automatikus módban vakításmentesen, távfénnyel világítják meg az utat, a szemből jövő, vagy előttünk haladó autókat zavaró fénynyalábokat az elektronika kitakarja.

A modern technológiák is bekerültek az üresen és fapadosan 15 mázsás autó lemezei alá, van táblafelismerő, távolságtartó tempomat, sávtartó asszisztens, vészfékrendszer, 360 fokos kamera, automatikus parkolórendszer, fáradtságjelző, gyalogosfelismerő, internetkapcsolat. Fedélzeti rendszere, analóg és digitális elemekből építkező műszerfala jóval áttekinthetőbb az elődje középkonzoli gombtengerénél, ám az, hogy a klímának nincs önálló vezérlő menüje, rontja az ergonómiát és zavarja például a külföldi tájékozódást, amikor erősen a navigációs képernyőre vagyunk szorulva, a hőmérséklet pedig csakis az érintőképernyőn állítható. A parkolásban nagy segítséget jelentenek a radarok és a kamera, nagy az autó, nem könnyű vele szűk utcákban manőverezni.

Hogy megy?

A benzines 1,6 literes motor a szentgotthárdiak büszkesége. A 200 lóerős verzió forgatónyomatéka 280 Nm, ami már 1650-es percenkénti fordulattól a rendelkezésünkre áll. Álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre ezzel a motorral 7,9 másodperc alatt gyorsul fel a kombi Opel Insignia, a puttonyos túraautó végsebessége 232 kilométer/óra. Átütő erőt nem érzünk, a teljesítmény a pont megfelelő kategória, a kis lökettérfogatú magyar erőforrás és a kézi váltó összhangja inkább kényelmesnek, mint sportosnak mondható. Nem tépi le az arcunkat a 200 lóerő, de tartalék mindig a rendelkezésünkre áll, könnyen előzünk vele. A hatgangos váltó meglehetősen pontos, utolsó fokozata kellően elnyújtott. A lovakat etetni kell, a közel 400 kilométeres teszt során 8,9 liter benzint fogyasztott 100 kilométerenként a tesztautó.

Milyen vezetni?

Az Insignia kormányzása elfogadható, a visszajelzés jó. A felfüggesztések (elöl MacPherson, hátül összetett spirálrugós karrendszer) jó rugózási kényelemmel, csendesen és feszesen dolgoznak, a nagy kerekekkel azonban rossz úton nem leányálom az utazás, a keresztbordákon hajlamosak elpattogni.

Mennyibe kerül?

Ultimate felszereltséggel listaáron 11,5 millió forintba a tesztelt kombi Insignia, jól felextrázva azonban közel 12,5 millió forintot is elkérnek érte.

Képek és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..
2024.04.18
2024 márciusa óta már az új, mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemle segíti....
2024.04.18
Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett....
2024.04.18
A belügyminisztérium újabb hat hónappal meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar határon. Az....
2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....