BEV
A szupermárka szupermodelljének álcázott prototípusát egy európai településen kapták lencsevégre. A maszkírozott jármű egy Ionity töltőállomáson töltekezett éppen, ezért sikerült minden olaldról megörökíteni, a fotókat pedig a Carscoops magazin tette közzé.
A képekből ítélve az autó alapját a Maserati Levante vagy a Ferrari Purosangue adta, vagyis az elektromos autó kupészerű crossover lesz. A tengelytávja szemlátomást meglehetősen terebélyes, elől 23, hátul 24 colos kerekei vannak. Motorháztetője hosszú, sárvédői szintúgy elnyújtottak, a lökhárító táján széles légbeömlők kaptak helyet, a tetőn pedig van egy „cápauszony”, amely antennaként és feltehetően töltésjelzőként is funkcionál.
A képen a kombinált töltőrendszer (CCS) portja látható. Az autó karosszériáján matricák is találhatók, amelyek jelzik az autó elektromos jellegét.
Senkit se tévesszenek meg az autó aljából kitüremkedő iker kipufogócsövek. Éljünk a gyanúperrel, hogy hamisak, tekintettel az autó tisztán elektromos voltára!
A Ferrari mélyen hallgat a fejlesztés, illetve tesztelés alatt lévő új autó paramétereiről és műszaki adottságairól. Nem ismert sem az, hogy milyen akkumulátorcsomag van benne, sem az, hogy milyen villanymotor hajtja, de a hatótávot is teljes homály feldi. Csak annyit tudni, hogy a Ferrari szerződést kötött az áramforrás szállítására az SK On dél-koreai vállalattal, amely Magyarországon – Komáromban és Iváncsán – is megvetette a lábát.
Az autó érkezését tavaly októberben, a vállalat pénzügyi helyzetét felvázoló tájékoztatóján harangozta be Benedetto Vigna Ferrari-vezér. Azt mondta, hogy az elektromos modell egyike lesz az idén piacra kerülő hat autónak.
A szupermárka első elektromos autójának debütálási dátuma szintén ismeretlen. Egyes hírek szerint a Ferrari az idén októberben lép az elektromos autóipar mezejére, bár erre ne igyunk mérget, hiszen az elmúlt hónapokban az autóipar nagyjai közül sokan táncoltak vissza eredeti villamosítási terveiktől.