BMW
A bajor prémiumgyártó az auto motor und sport német autós szakmagazin ikonikus „Best Cars” olvasói szavazásán két modellsorozatával is kategóriagyőzelmet ünnepelt, a nagy-britanniai What Car? autós szakmagazin 2025-ös „Car of the Year Awards” ranglistáin pedig háromszoros diadalt aratott. A BMW így Németországban és a nemzetközi piacokon egyaránt tovább folytatta elismeréseket, kitüntetéseket és díjakat hozó sikersorozatát.
Az auto motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars” olvasói szavazásán elért kettős győzelemmel a BMW sikeresen fordult rá a 2025-ös évre. Az olvasók az összes szavazat 13,2 százalékával, sorozatban negyedik alkalommal választották a BMW 2-es Coupé-t a kompakt szegmens éllovasának, a BMW X1 modellt pedig a tavalyi év után ismét a kompakt méretű SUV-k és off-road járművek legjobbjának, az összes szavazat 8,4 százalékával. Az ikonikus olvasói szavazás 49. felvonásán mintegy 95 000 ember vett részt, akik 13 kategória 462 modellje közül választották ki az egyes kategóriák abszolút és import győzteseit.
A nagy-britanniai What Car? autós szakmagazin 2025-ös „Car of the Year Awards” ranglistáin eközben további három BMW modell diadalmaskodott. A BMW 4-es sorozat a legjobb kupék és kabriók kategóriájában ismételte meg tavalyi sikerét, a BMW M3 Touring a legjobb nagyteljesítményű modellek mezőnyében váltotta díjra a kimagasló menetdinamika és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság egyedülálló kombinációját (a tavalyi győzelem után idén ismét), a legjobb luxusautónak járó trófeát pedig 2024 után 2025-ben is a BMW X7 gurította haza.
E látványos sikerekkel a BMW tovább folytatta az országos és nemzetközi megmérettetéseken 2024-ben elnyert elismerések, kitüntetések és díjak sorozatát, amelyek ellentmondást nem tűrően igazolják, hogy a BMW modelljei a legváltozatosabb piaci szegmensekben képesek lenyűgözni nem csupán a szakmagazinok olvasóit, de a szakértő zsűrik tagjait is.
Németországban az új BMW 5-ös sorozat a 2025-ös év autója
2024 végén egy 40 autós újságíróból álló szakmai zsűri az új BMW 5-ös sorozatnak ítélte oda a „German Car of the Year” díj abszolút trófeáját, amellyel az executive limuzin legújabb nemzedékét választották az előző tizenkét hónapban németországi piacra érkező legjobb új autónak. Az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW 5-ös Touring elsősorban a magával ragadó menetdinamika, a hosszú távú menetkomfort és a széles hajtáslánc-paletta páratlan kombinációjával nyűgözte le a szakértő zsűri tagjait. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiák és a rendkívül hatékony belsőégésű erőforrások mellett az újdonság portfólióján a BMW i5 limuzin és a BMW i5 Touring tisztán elektromos meghajtású modellpárosa is megtalálható.
A „German Car of the Year” díj azonban csak egy volt az új BMW 5-ös sorozat 2024-ben elnyert fényes trófeái közül. A modell tavaly a világ legjobb luxusautóit elismerő „World Luxury Car” megmérettetésen is első helyezést ünnepelt: a körülbelül 100 nemzetközi autós újságíróból álló zsűri 13 luxusautó közül választotta győztesnek az új BMW 5-ös sorozatot.
Nagy-Britanniában a Fleet News magazin az új 5-ös BMW-t a „Best Executive Car” kitüntetéssel jutalmazta, az Autocar magazin pedig a legjobb hibridek kategóriájában ítélte oda a modellnek az „Autocar Award 2024” díjat.
„Arany Kormánykerék” és „Auto Trophy” díjak
2024-ben a BMW 540d xDrive Touring (kombinált, WLTP (EnVKV): 6,5 liter / 100 km üzemanyag-fogyasztás; 171 gramm / km károsanyag-kibocsátás; CO2-osztály: F) hódította el a hőn áhított „Arany Kormánykerék” díjat az executive modellek kategóriájában. A BMW 3-as sorozatot eközben kimagasló tartósságával a legjobb használtautónak járó „Arany Kormánykerék” díjjal jutalmazták. Az Auto Bild és a Bild am Sonntag magazinok által közösen életre hívott kitüntetés az európai autópiac egyik legnívósabb elismerése, amelyet 1976 óta minden évben egy szakértőkből álló zsűri ítél oda a legjobbaknak.
A BMW 540d xDrive Touring az Auto Bild német autós szakmagazin és a Schwacke német piackutató cég által közösen létrehozott, leginkább értéktartó modellnek járó „2024 Residuals Champion” díjat is elnyerte. Számításaik szerint a modell éri el kategóriája legalacsonyabb mértékű értékcsökkenését az elkövetkező négy évben.
2024-ben az új BMW 5-ös sorozat sikertörténete az Auto Zeitung német autós szakmagazin immár 37. alkalommal életre hívott „Auto Trophy” díjátadó ünnepségén folytatódott tovább. A nyomtatott magazin és az autozeitung.de weboldal olvasói a nóvumot az executive és luxus kategóriájú modellek legjobbjának választották. Ez azonban nem az egyetlen trófea volt, amelyet a 2024-es „Auto Trophy” eseményen a bajor prémiummárka elnyert: a BMW összesen nyolc kategóriában diadalmaskodott. A legjobb márkának járó elismerést az összes szavazat 22,4 százalékával hódította el. Az új BMW 1-es sorozat a városi autókat, kisautókat és kompakt modelleket egyesítő kategóriában végzett az élen, az összes szavazat 26,1 százalékával pedig a BMW 3-as sorozat a kompakt executive modellek között aratott egyértelmű győzelmet. Az Auto Zeitung német autós szakmagazin olvasóit hasonló mértékben nyűgözte le az új BMW X3 is, amely a 30 000 – 60 000 euró közötti SUV modellek kategóriájában hódított. A BMW X5 ismét diadalmaskodott a 60 000 euró fölötti SUV modellek mezőnyében. A BMW iX eközben az 50 000 euró fölötti tisztán elektromos meghajtású SUV modellek között, a BMW iX1 pedig az 50 000 euró alatti tisztán elektromos meghajtású SUV modellek mezőnyében nyert.
A BMW tisztán elektromos meghajtású modelljei nemzetközi sikereket ünnepelnek
A tisztán elektromos meghajtású BMW modellek nemzetközi jelentőségét számos más elismerés, kitüntetés és díj is igazolja. 2025 februárjában a kanadai autós újságírók egyesülete másodszor is a nívós „Canadian Electric Car of the Year” díjjal tüntette ki a BMW i4 modellt. A szakértőkből álló zsűri tagjait a BMW i4 tisztán elektromos hajtáslánc-technológiájának lélegzetelállító teljesítménye és kimagasló hatótávolsága nyűgözte le, valamint rendkívül hatékony fékrendszere és utasterének kikezdhetetlen minősége.
A BMW i4 az Egyesült Államokban népszerű Car and Driver autós szakmagazin 2024-es „Editors’ Choice” listájára is felkerült, az elektromos autók kategóriájában. A nyomtatott lap hőn áhított elismerését a BMW iX és a BMW i7 is elnyerte, előbbi a luxus elektromos SUV modellek, míg utóbbi a luxus elektromos autók szegmensében. A BMW i4 eDrive40 (kombinált, WLTP (EnVKV): 18,6 kWh / 100 km energiafogyasztás; 0 gramm / km károsanyag-kibocsátás; CO2-osztály: A) a 2024-es Los Angeles-i Nemzetközi Autószalon ZEVAS („Zero-Emission Vehicle Award”) díját is elhódította, a legjobb kompakt és kupé modellek mezőnyében.
2024-ben a nagy-britanniai Diesel&EcoCar magazin a BMW i5 modellt a legjobb elektromos executive autónak, a BMW iX modellt a legjobb elektromos luxus SUV modellnek, a BMW i7 modellt pedig a legjobb elektromos luxusautónak választotta.
Németországban a BMW az Auto Zeitung autós szakmagazin által második alkalommal életre hívott „Auto Trophy Elektro” eseményen is tarolt. A BMW i5 limuzin a tisztán elektromos meghajtású limuzinok, míg a BMW iX1 az 50 000 euró alatti tisztán elektromos meghajtású SUV modellek kategóriájában kapta meg a legtöbb szavazatot. Sőt mi több, a leginkább fenntartható márkának járó „Auto Trophy Elektro” díjat 2024-ben is a BMW nyerte el, ahogyan tette azt egy évvel korábban is.
Dániában a tisztán elektromos meghajtású BMW i5 modellt a 2024-es év autójának választották. A finnországi Tekniikan Maailma autós szakmagazin a BMW i5 eDrive40 modellt (kombinált, WLTP (EnVKV): 17,9 – 18,0 kWh / 100 km energiafogyasztás; 0 gramm / km károsanyag-kibocsátás; CO2-osztály: A) a legjobb tisztán elektromos meghajtású autók szegmensében „Winter Car of the Year” díjjal ismerte el. Nagy-Britanniában a 2024-es „Car of the Year Awards” díjátadó ünnepségen a BMW i5 a legjobb executive autó kategória élén végzett.
Az új BMW 3-as sorozat kitüntetései
2024-ben a BMW 3-as sorozat nyerte el a kompakt executive modellek kategóriájában odaítélt „autonis Award” díjat, amellyel az auto motor und sport német autós szakmagazin olvasói az év legjobb új formanyelvét ismerik el. A 3-as BMW a BMW 4-es Coupé és a BMW 4-es Gran Coupé párosát előzte meg a ranglistán. A BMW 3-as sorozat a nemzetközi porondon is sikert sikerre halmozott. Nagy-Britanniában a Diesel&EcoCar magazin a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt nagy autók legjobbjának, a Touring karosszériaváltozatot pedig a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt kombik legjobbjának választotta. Az Egyesült Államokban a 3-as BMW a Car and Driver magazin 2024-es „Editors’ Choice” listájára is felkerült, a belépő szintű luxusautók kategóriájában. Tavaly a nívós listára összesen tizenhárom BMW modell került fel, mint ajánlott új autók. A BMW X1 eközben Németországban aratott egyértelmű diadalt, elnyerve az Auto Bild német autós szakmagazin kitüntetését a vállalati SUV modellek mezőnyében.
2024-ben a BMW négyszer hódította el a „sport auto Award” díjat. A német autós szakmagazin éves olvasói szavazásán a BMW Z4 M40i (kombinált, WLTP (EnVKV): 8,7 liter / 100 km üzemanyag-fogyasztás; 197 gramm / km károsanyag-kibocsátás; CO2-osztály: G) a 100 000 euró alatti kabriók és roadsterek mezőnyében, a BMW M240i xDrive Coupé (kombinált, WLTP (EnVKV): 8,7 – 8,8 liter / 100 km üzemanyag-fogyasztás; 199 – 200 gramm / km károsanyag-kibocsátás; CO2-osztály: G) a 75 000 euró alatti kupék között, a BMW M3 Competition (kombinált, WLTP (EnVKV): 9,8 liter / 100 km üzemanyag-fogyasztás; 222 – 224 gramm / km károsanyag-kibocsátás; CO2-osztály: G) pedig a 100 000 euró alatti limuzinok és kombik kategóriájában diadalmaskodott, utóbbi bezsebelve az összes szavazat 38,3 százalékát. Hasonlóan egyöntetű győzelmet ünnepelt a BMW M4 Competition (kombinált, WLTP (EnVKV): 9,8 liter / 100 km üzemanyag-fogyasztás; 221 – 223 gramm / km károsanyag-kibocsátás; CO2-osztály: G) is, a 150 000 euró alatti kupék szegmensében.
A „Paul Pietsch Award” kitüntetés elnyerésével a BMW 2024-ben az autóipar egyik legtekintélyesebb elismerését hódította el. A díjjal az auto motor und sport német autós szakmagazin szakértőkből álló zsűrije az év legfontosabb autóipari innovációját ismeri el. Véleményük szerint tavaly ez az Autópálya Asszisztens (Highway Assistant) volt, amely lehetővé teszi, hogy utazás közben a vezető hosszabb időre levegye mindkét kezét a kormányról. A hosszabbra nyúló utazások során ez jelentős mértékben fokozza a vezetés kényelmét.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!