útfelújítási program
Felidézték, a magyar állammal kötött szerződésük értelmében a 2022 szeptemberében üzemeltetésre, fenntartásra, felújításra átvett 1237 kilométer gyorsforgalmi úthálózatból mintegy 540 kilométert kell a többivel megegyező műszaki szintre hozni három év alatt, idén augusztus 31-ig.
Fotó forrása: MKIF
Az elmúlt két évben 8,7 millió négyzetméternyi új aszfaltot terítettek le az általuk fenntartott pályákon, ahol szükséges volt, a felső kopóréteg alatt a kötő- és az alapréteget is cserélték. A munkálatok során megújult 237 híd és felüljáró, többek között a Kőröshegyi völgyhíd is, valamint 40 pihenőhelyen végeztek felújítást.
A közleményben hangsúlyozták, Magyarország történelmének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása a március 15-i ünnepi hétvégét követően, idén is folytatódik, várhatóan március 17-től. A tervek szerint 2025-ben további 3,2 millió négyzetméteren kapnak új burkolatot az MKIF Zrt. által üzemeltetett gyorsforgalmi utak, ez a főpálya 16 százalékát jelenti.
Emellett felújítanak 40 hidat és 30 pihenőhelyet. Többek között a Pentele híd szükséges műszaki felújítását is folytatják. Itt sarukat és dilatációt cserélnek, illetve az M7-esen a régi velencei gyalogos, kerékpáros híd helyett újat építenek.
Hozzátették, a tervek szerint 2025-ben az M3, M7, M1, M35 pályákon lesz a legtöbb munka, ezen kívül hét másik (M15, M85, M86, M30, M4, M70, M8) gyorsforgalmi úton is dolgoznak.
A szintrehozó felújítási munkák idén augusztus 31-ig befejeződnek, de a pályák további karbantartása, burkolatcseréje nem áll meg. Az idei munkák a közlekedők későbbi komfortérzetét és biztonságát hivatottak szolgálni - tájékoztatott az MKIF.