közlekedésbiztonság
A tanács június 8-án elfogadott határozatában a miniszterek megerősítették a közlekedésbiztonság fejlesztéséről szóló Valettai egyezményt (erről mi is írtunk – a szerk.), mely a miniszterek máltai csúcstalálkozóján informális keretek közt köttetett még március 29-én. A politikusok a találkozón hangosan sürgették az Európai Bizottságot, hogy határozzon meg új közlekedésbiztonsági stratégiát a 2020-2030 közötti időszakra.
Büszke közlekedési miniszterek az EU valettai csúcstalálkozóján 2017. márciusában. Fókuszban a közlekedésbiztonság. (kép: etsc.eu)
„Nagy örömmel üdvözöljük a Bizottság ma kinyilatkoztatott állásfoglalását, mely a közúti halálesetek visszaszorítása mellett először határoz meg konkrét célokat a súlyos közlekedési balesetek csökkentésére vonatkozóan. De ha az EU valóban elkötelezett ezen célok megvalósítását illetően, mihamarabb konkrét, kézzel fogható intézkedések foganatosítására van szükség. A gépjárművekre vonatkozó EU-s biztonsági előírások 2009 óta nem változtak, ezzel szemben a technológia robbanásszerűen fejlődött ebben az iparágban. Ennek segítségével pedig nagyon hatékonyan lehet megelőzni és elkerülni a baleseteket. Minden egyes elvesztegetett nap értelmetlen módon növeli a halálos áldozatok és a súlyos sérültek számát az európai utakon.” – nyilatkozott Antonio Avenoso, az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) ügyvezetője.