BMW csoport
A 2016. március 7-én bejelentett „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia értékrendjét követve a BMW AG igazgatótanácsa a vállalatcsoport széleskörű motorsport-programjának átszervezése mellett döntött. A BMW M, a BMW i és a MINI márkákat egyaránt érintő jövőbeni versenypálya-szereplés a BMW Group történetének eddigi egyszerre legátfogóbb és legváltozatosabb motorsport-elköteleződése, amelynek központi járműtechnológia-fejlesztési innovációjaként a vállalatcsoport a sportteljesítményekkel párhuzamosan megszerzett motorsport-tapasztalatokat a sorozatgyártásban kínált modellekben is kamatoztatja majd.
Eme széleskörű átszervezés, amelyet hét évvel a Forma-1-ből való kiválás és négy évvel az ismételt DTM-bemutatkozás után jelent be a vállalatcsoport, a BMW Group eddigi legátfogóbb motorsport-programját kelti életre, hogy a bajor gyártó a legfontosabb versenykategóriákon keresztül a legváltozatosabb célcsoportokhoz juthasson el. Az újraálmodott elköteleződés középpontjában a hosszú távú fenntarthatóság és a hagyományok iránti tisztelet kettőse áll, amellyel a BMW AG egy újfajta perspektívát kínál fel a világ motorsport-rajongóinak. A jövőbeni motorsport-szereplés olyan alappillérei mellett, mint a Német Túraautó Bajnokság (DTM), az FIA World Endurance Championship (WEC) hosszú távú megbízhatósági versenyei és az észak-amerikai kontinensen zajló IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC), a széleskörű szerepvállalás az FIA Forma-E futamaira, a GT3 és a GT4 kategória privát versenyeire, a jövő motorsport-pilótáinak kinevelésére és támogatására, valamint a világ legkeményebb terepralijaként ismert Dakar Ralira is kiterjed.
A sorozatgyártású járműtechnológia műszaki alapjaira építkező versenysorozatok, amelyekre a BMW Group 2009 óta kimagasló hangsúlyt fektet, a jövőben még nagyobb figyelmet kapnak, a DTM és az IMSA WeatherTech SportsCar Championship mellett ugyanis a vállalatcsoport a WEC hosszú távú megbízhatósági futamain egy új GT versenyautót is csatasorba állít: ez lesz a BMW M4 GT4, amely 2018-tól a privát színekben versenyző csapatok sportautó-portfólióját erősíti majd.
A BMW mindezeken felül a teljes mértékben elektromos meghajtású formaautókat rajtrácsra állító FIA Forma-E világkörüli megmérettetésein is versenybe száll, első ízben a tengerentúli autóversenyző-legenda, Michael Andretti csapatával szoros együttműködésben. A világ elsőszámú elektromosautó-versenysorozatának 2016/17-es szezonja során a BMW Motorsport és az Andretti Forma-E csapat mérnökei az alternatív hajtáslánc-technológia minél hatékonyabb versenypályás szereplésén és az innovatív széria úttörő fejlesztési lehetőségein dolgoznak majd együtt, miközben a bajor gyártó a jövőbeni indulás esélyeit is számításba veszi. A harmadik idényére készülő Forma-E „hivatalos járműipari partnere” eközben továbbra is a BMW i divízió, hiszen már az első, 2014/15-ös szezon óta a BMW i8 plug-in hibrid sportautó az elektromos formaautók nagyteljesítményű biztonsági autója. Sőt mi több, a MINI tovább folytatja sikeres együttműködését Sven Quandt X-raid csapatával a világ legkeményebb tereprali-megmérettetéseként ismert Dakar Ralin.