Aygo
Európa közútjain teszteli az új generációs Aygo prototípusát a Toyota. Ezzel a világ legnagyobb autómárkája egyszer és mindenkorra rácáfolt azokra a feltételezésekre, hogy bár egy évvel ezelőtt kivásárolta partnereit a törpeautó csehországi gyártóüzeméből, versenytársaihoz hasonlóan az A-szegmens feladását fontolgatja. Éppen ellenkezőleg: a közúti tesztek arról tanúskodnak, hogy az új modell fejlesztési fázisának végső szakaszában jár, így az Európában, Európának fejlesztett modell már jövőre bemutatkozhat.
A Toyota speciális technológiai felkészültségének köszönheti, hogy a miniautó nem nyűgként, hanem előnyként jelentkezik portfoliójában. Európai eladásainak több mint 50 százalékát teszik ki a hibrid modellek, ennek köszönhetően minden más versenytársánál közelebb áll ahhoz, hogy radikális és költséges technológiaváltás (azaz hálózatról tölthető elektromos modellek bevezetése) nélkül is teljesítse a szigorú európai emissziós normákat.
Az árérzékeny A-szegmens nehezen bírja a villamosítás terhét, a Toyota hibridjei azonban a „sok kicsi sokra megy” elvét alkalmazva csökkentik a márka CO2-kibocsátását, így a cég megengedheti magának, hogy egy-egy kategóriában az ésszerűség és a felelősségteljes környezetgazdálkodás határain belül engedményeket tegyen magának addig, amíg költséghatékony megoldás nem kínálkozik a miniautók részleges vagy teljes villamosítására.
Erre egyébként inkább előbb, mint utóbb kerülhet sor, hiszen az új generációs Aygo minden bizonnyal a Toyota Yarisszal közös GA-B padlólemezre épül majd.
Ez nemcsak könnyebb, merevebb és biztonságosabb szerkezetet ígér, de akár egy új karosszériaváltozatot is: a Yaris Cross mintájára idővel elképzelhető egy emelt hasmagasságú Aygo Cross modellváltozat megjelenése is.
Az Aygo és a Yaris közötti rokonságra utal az is, hogy az Európa útjain készített kémfotókon a Yaris vonalai köszönnek vissza a prototípusról. Az Aygo jövője egyébként nemcsak a Toyota számára érdekes, hanem az autóipar többi szereplőjét is foglalkoztatja.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!