értékesítési darabszámok

Kiváló évet tudhat maga mögött a Peugeot

2021.02.02.

A Covid által sújtott tavalyi évben sikeres és abszolút értelemben véve is eseménydús évet zárt a Peugeot Európában és globálisan egyaránt, az elért eredmények pedig további növekedést prognosztizálnak 2021-re és azon túl is.  

A gyártókapacitást meghaladó érdeklődés, különösen népszerű elektromos modellek, új értékesítési csatornák és motorsport-tevékenységek: habár a koronavírus pandémia közvetlen és áttételes hatásai alól a Peugeot sem vonhatta ki magát, az autógyártó halmozta a pozitív eredményeket a különösen nagy kihívásokat hozó 2020-as évben.

A Peugeot globális jelenlétének szinte minden színterén: a hat fő értékesítési térség közül ötben növelni tudta piaci részesedését. Európában egy tized százalékponttal erősítette jelenlétét a márka, olyan meghatározó országokban gyarapítva piacrészét, mint Franciaország, Spanyolország vagy Olaszország. Szintén nőtt a Peugeot piaci fajsúlya Ausztriában, a Cseh Köztársaságban, Norvégiában, Ukrajnában, Észtországban, Lettországban, Izlandon, Szlovéniában, Görögországban, Portugáliában és Írországban, valamint további tizenegy Európán kívüli nemzeti vagy regionális piacon.

A márka magyarországi történetében is emlékezetes lesz a 2020-as év. A járványhelyzet ellenére sikeres évet zártunk, hiszen a Peugeot márka piaci része elérte a 2,73 százalékot – öt éve nem volt ilyen magas a részesedésünk!” – hangsúlyozta Bálint Zsófia, a Peugeot magyarországi márkaigazgatója. „Az, hogy az összességében csökkenő eladásokon belül erősíteni tudtuk jelenlétünket, két termékcsoportunknak is köszönhető. Az egyik a nagycsaládos programban kiválóan teljesítő, hétszemélyes modellek – a Rifter egyterű és az 5008 szabadidőjármű –, a másik az Európai Év Autója díjat elnyert 208 kisautó és testvére, a vadonatúj 2008-as SUV.”

Mindezt különösen erős modellkínálatának, illetve optimális hajtáslánc-mixének köszönheti a Peugeot. A Peugeot szabadidőjármű-kínálata (2008, 3008 és 5008) a második legnépszerűbb Európában, a vállalat magyarországi eladásaiból pedig több mint 50 százalékkal részesedtek, emlékeztetett Bálint Zsófia. Az eladott járművek 10%-a frissen bevezetett, folyamatosan bővülő tisztán elektromos (BEV) palettáról kerül ki, míg a hibridek az érintett modellcsaládok értékesítésének 17%-át teszik ki: a Peugeot 508 és 3008 modellek minden hatodik ügyfele benzin-elektromos hajtáslánccal vásárolja meg járművét.

Az elektromos átállás világszerte az autóipar egyik legfontosabb rövid távú stratégiai feladata, nem utolsósorban azért, mert a gyártók túlnyomó többsége számára ez az egyetlen módja annak, hogy teljesítsék az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásokat. A Peugeot-ra rövid távon nem nehezedik ilyen nyomás, hiszen különösen takarékos, új generációs benzin- és dízelmotorjaival a márka jelenlegi modellpalettája Európában az abszolút legalacsonyabb CO2-kibocsátással büszkélkedhet, és a tradicionális autógyártók közül világszinten is a legkedvezőbb értékeket nyújtja.

„Hosszú távon ugyanakkor a széndioxid-kibocsátás alacsony szinten tartásához elengedhetetlen az elektromos és hibrid hajtású gépkocsik forgalmazása, erre pedig már most 100%-ban felkészült a Peugeot hálózata.” – árnyalta a helyzetet Bálint Zsófia, aki szerint a részben vagy teljesen elektromos típusok térnyerésével további, számottevő javulás várható ezen a téren.

A Peugeot eladásainak jelenleg 6,1 százalékát teszik ki az emissziómentes közlekedésre alkalmas (hálózatról tölthető) típusok, ez azonban már a közeljövőben tovább erősödhet. „Az elektromos 208 és 2008 modellek, a plug-in hibrid 508 és 3008 típusok mellé hamarosan érkezik a 360 lóerős 508 Peugeot Sport Engineered, amely teljesítményével és hatékonyságával unikum lesz a piacon, valamint jól tükrözi a márka prémium törekvéseit is.” – világított rá a márkaigazgató arra a markáns paradigmaváltására, amelyet az elmúlt években a márka új típusai képviseltek, és amelyet a legrangosabb szakmai fórumokon is elismertek.

Az elektromos átállásból a Peugeot haszonjármű ágazata is kiveszi a részét. 2020-ban fontos volt a márka furgonkínálatának elektrifikációja: a sort az e-Expert nyitotta meg, majd bemutatkozott az e-Boxer, 2021 során pedig a Partner kínálata is tisztán elektromos hajtáslánccal bővül. A könnyű haszonjárművek piaca rendkívül jól reagált a Peugeot emissziómentes fejlesztésére; az e-Expert az év végén elnyerte a 2021. év nemzetközi könnyű haszonjárműve (IVOTY) címet.

Szintén kulcsfontosságú az a fejlesztés, amely a globális haszonjármű-piac egyik legnagyobb szegmensét nyitja meg a Peugeot előtt. A Landtrek pick-up a fejlődő világ piacain (Latin-Amerika, Afrika) erősíti meg a francia márka pozícióját, visszautalva azokra a robusztus modellekre (Peugeot 504 és 505), amelyek a XX. század utolsó harmadában a megbízhatóság és tartósság jelképévé tették a Peugeot-t ugyanitt.

Visszakanyarodva Európához és a személygépkocsik piacához: 2020-ban elsöprően sikeresnek bizonyult a vadonatúj Peugeot 208. A városi kisautó világszerte huszonhét jelentős autóipari díjban és elismerésben – köztük a 2020. Év Autója címben – részesült.

A városi modell SUV társával, a Peugeot 2008-cal együtt 14 százalékkal részesült a Peugeot eladásaiból. Rajtuk kívül a Peugeot 3008 szabadidőjármű, valamint a Rifter és Partner haszonjárművek is dobogós helyen végeztek saját szegmensükben. Az általános érdeklődésnek köszönhetően 2019-hez viszonyítva 15%-kal nőtt a megrendelt gépkocsik aránya: a gyártási kapacitást meghaladó kereslet jól tervezhetővé teszi a soron következő időszakot, és megnyitja a lehetőséget a kapacitásbővítés előtt.

A sikerekhez persze a megfelelő hosszú távú stratégia és a minden szempontból erős termékkínálat mellett az is kellett, hogy a Peugeot gyorsan és jól reagáljon a 2020 tavaszán megváltozott piaci helyzetre.

A Peugeot által létrehozott, komplex online értékesítési rendszeren keresztül az ügyfelek a konfigurálástól kezdve a hitelképességi vizsgálat elvégzésén át a biztosítás megkötéséig végigmehetnek az autóvásárlás fázisain anélkül, hogy kitennék a lábukat az utcára, majd végül otthonukban, tökéletesen higiénikus körülmények között vehetik át vadonatúj autójukat.

A rendszerrel szerzett kezdeti tapasztalatok több mint biztatóak voltak, így idén áprilisra további hét európai országban (a német, spanyol, olasz, holland, belga, portugál és osztrák piacokon) is megnyílnak a Peugeot internetes értékesítési csatornái – éppen időben ahhoz, hogy kiszolgálják a megújult Peugeot 3008 / 5008 modellpáros iránt várható keresletet.

Ami a 2021-es várakozásokat illeti, a Peugeot-nak minden oka megvan a bizakodásra. „A márka palettája friss és fiatalos, innovatív, minőségi és környezetbarát. Ráadásul az év során megújul a márka egyik legfontosabb típusa, a Peugeot 308: a 2014-ben az Év Európai Autójának megválasztott alsó-középkategóriás modell új generációja, amely a díjnyertes, moduláris EMP2 platform legújabb fejlesztéseit alkalmazva állít új mércét a C-szegmensben.” – foglalta össze az év egyik legfontosabb újdonságát Bálint Zsófia.

A másik lényeges, nagy presztízsű fejlesztés, hogy idén kerül piacra minden idők legerősebb Peugeot modellje, a 360 lóerős, kombi és szedán karosszériával egyaránt elérhető 508 Peugeot Sport Engineered (PSE) középkategóriás sportmodell. A nagyteljesítményű plug-in hybrid változat bevezetésével párhuzamosan a Peugeot a motorsport világában is meghonosítja a benzin-elektromos technológiát: a vállalat 2020 végén mutatta be azt a 750 lóerős hibrid versenyautót, amellyel a márka 2022-től visszatér a hosszú távú világbajnokságba (WEC).

A dátum szimbolikus jelentőségű, hiszen pontosan tíz évvel korábban, 2012-ben egy másik hibrid: a dízel-elektromos Peugeot 908 Hybrid4 volt hivatott ismét megszerezni a francia márka számára Le Mans koronáját. A hibridek korszakát bevezető versenyautónak akkor nem állt módjában bizonyítani, ez pedig most még izgalmasabbá teszi a hibrid Peugeot visszatérését a WEC világbajnokságba.

Összegezve; egy kihívásokkal teli 2020-as év után, egy sokkal izgalmasabb, újdonságokban gazdag 2021-es évet vár minden korábbinál felkészültebben a Peugeot márka és hazai képviselete.

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....