Kína vs. EU
Az Európai Bizottság maximum 36,3%-os extra vámot vetne ki a Kínából importált elektromos autókra, de Kína szerint meg sem hallgatták őket, az EU ráadásul azóta is folyamatosan módosítgatja, hogy kire és milyen mértékű extra vámot szabna ki. Augusztus 20-án az Európai Bizottság újra felülvizsgálta a megállapított extra vám mértékét, de Peking legnagyobb megdöbbenésére nem törölték el, sőt, nem is finomítottak a terveken. Szóval egy nappal később Kína bejelentette, hogy készen áll további válaszlépésekre.
Ezek között szerepel az Európai Unióból importált sajt, tej és tejszíntermékek szubvencióellenes vizsgálata, valamint a sertéshús és a pálinka dömpingellenes ellenőrzése. Hogy autóipari fronton is válaszoljanak, készek extra importvámot kivetni a nagy lökettérfogatú motorral rendelkező, üzemanyag-hajtású autókra. Utóbbi döntést ráadásul az iparági szövetségek, kutatószövetségek és az autógyártók képviselőivel közös ülésen hozták meg. Terveik szerint a 2,5 literes, vagy annál nagyobb motorral szerelt autókra vetnék ki a többlet vámot, ami erősen érintené az olyan német prémium márkákat, amilyen a Mercedes, a BMW, az Audi vagy éppen a Porsche. Múlt évben mintegy 1,2 milliárd dolláros bizniszt jelentett ezen gyártók számára a nagy motoros autók kínai értékesítése.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!