Xiaomi elektromos autó

Lesz ezerötszáz lovas Xiaomi, hogy megdöntse a Taycan pályacsúcsát

2024.09.14.

A Xiaomi úgy döntött, hogy legyártja a szupererős, ezerötszáz lovas SU7 Ultra modelljét azzal a nem titkolt szándékkal, hogy megdöntse a Porsche Taycan nürburgringi pályacsúcsát. Aki ilyen autót akar venni, külön vizsgát kell letennie, ha maradéktalanul ki akarja aknázni a teljesítményében rejlő teljes potenciált.

A Xiaomi vezérigazgatója, Lej Csun zöld jelzést adott a vad SU7 Ultra gyártásának megkezdésére. Az autóipar mezejére lépett telefongyártó szédületes tempóját mutatja, hogy alig néhány napja jelentették be, hogy az év eleje óta forgalmazott SU7 szedán után crossovert is a piacra dobnak MX11 néven.

A bődületes teljesítményre képes Ultrát leginkább pályaautónak szánják, ennek megfelelően is van kialakítva, amiről a többi között a hatalmas hátsó „szárnyai”, elülső osztott légbeömlói, kitüremkedő sárhányói és versenykerekei tanúskodnak más aerodinamikai kiegészítők mellett.

Az új autó villanymotorja elképesztő, 1527 lóerőt ad le. A leglenyűgözőbb benne mégsem ez, és nem is a 2145 kilogrammnak megfelelő leszorítóerő, vagy az, hogy erősebb egy Bugatti Chironnál, hanem az, hogy a tömege mindössze 1900 kilogramm. A szénszállas karosszériaelemeknek köszönhetően a nehézsúlyú versenytársaihoz képest cirkálósúlyban van: 465 kilogrammal könnyebb a Porsche Taycan Turbo GT-nél, és körülbelül 300-al Tesla Model S Plaid-nél.

A szuperszedán három elektromos motorját egy CATL Qilin 2.0 akkumulátor látja el energiával. A carscoop autósmagazin ismertetése szerint az SU7 Ultrának mindössze 1,97 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy elérje az óránkénti száz kilométeres sebességet (a „sima” SU7-nek ehhez 2,8 másodpercre van szüksége). Az Ultra 5,97 másodperc alatt megy fel kétszázra, a háromszázas álomhatárt pedig 15 másodperc alatt éri el. 

Ilyen impozáns mutatók láttán nem csoda, hogy a Xiaomi még az idén meg akarja dönteni vele a Taycan Turbo GT 7:07.55-ös márciusi „négyajtós” pályacsúcsát a Nürburgringen.

Tekintettel az SU7 Ultra páratlan teljesítményére a majdani tulajdonosokat picit megizzasztják, mielőtt átadnák nekik az autót, ugyanis vizsgákon kell átesniük. A Xiaomi 2025 első negyedévétől lehet rendezni. Az árlista egyelőre nem ismert, de nyilvánvalóan többe fog kerülni a standard SU7-es modellnél, és könnyen meglehet, hogy a Taycannál kevesebbért adják.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.18
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....
2024.09.18
Kétnapos ráadás örömvezetés után ért véget a III. Balkan Rally, a régió legnagyobb klasszikus autó....
2024.09.18
A német gyártó legkisebb SUV-je prémiumabb belsővel és több lóerővel érkezik, a 2024-es modellhez....
2024.09.18
A BYD Magyarország szeptember elején műszaki képzést szervezett a Fővárosi és a Pest Vármegyei....
2024.09.18
Összesen öt elektromos meghajtású hulladékszállító járművet helyeznek üzembe Nyíregyházán,....
2024.09.18
Félelem, rettegés, szorongás – olyan lelki tényezőket fogalmaztak meg azok a rutintalan magyar....
2024.09.18
Nagy horderejű napként került be az 1967. szeptember 2-tól 3-ra virradó éjszaka a svéd....
2024.09.17
Üstökösként hódítottak, majd zuhantak a mélybe, de lehet, hogy főnixként támadnak fel.   ..
2024.09.17
Közel háromszoros túljelentkezést követően újabb száz diákkal indult el a BMW Group Gyár Debrecen....
2024.09.17
A Dél-Afrikai Köztársaság megpróbálja elejét venni a környezetszennyező használt autók tömeges....