BMW i3
Hiába repül az idő és hiába jelennek meg sorra az új villanyautók a piacon, számomra még mindig a BMW i3 az egyik viszonyítási alap. Noha kevésbé volt gazdaságos a gyártása, szénszálas bódéjának köszönhetően mai fejjel is remek fogyasztási adatokat produkált és hihetetlen hatékony volt, miközben újító utasterével és formabontó külsejével a mai napig irányt mutat a villanyautó gyártásban. Megelőzte korát, ezért eleinte nem is volt zökkenőmentes a fogadtatása. A BMW rajongók sokáig úgy tartották, hogy az i3 nem is valódi BMW.
Úgy tűnik, hogy ezt a kezdeti sokkot szeretné elkerülni a BMW, hiszen Frank Weber fejlesztési vezető szerint az utódnál már igyekeznek elkerülni a megosztó dizájnt. „Sok ember szerette, de mások szemében nem volt valódi BMW az i3-as. Az osztály különce volt, ha úgy tetszik. Ezt nem szeretnénk megismételni.” – tette hozzá Weber. Mindezek ellenére a tavaly végleg kifutó modellcsaládból több mint 250 ezret adtak el kilenc aktív éve során, ezzel pedig a világ egyik legeladottabb elektromos autója valaha. „Annyi biztos, hogy a BMW-nek piacra kell dobnia egy megfizethető, kompakt autót.” – mondta Weber. „Fontosnak tartjuk, hogy a BMW márkához továbbra is könnyedén lehessen hozzáférni, ezért is fontos óvatosan bánni az új Neue Klasse család belépőmodelljével.”
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!