Citroën C4 Cactus
A Párizsi Autószalonra készített C4 Cactus tanulmányautó számos módosítást tartalmaz a szériaautóhoz képest, amelyek mind a fogyasztáscsökkentést szolgálják. Teljesen új, mélyebbre húzott lökhárítót tettek előre három légbeömlővel, amelyek automatikusan nyílnak ki annak a függvényében, hogy a motornak mennyi hűtésre van szüksége. Zárt állapotban természetesen a légellenállást javítják.
Hátul nagyobb légterelő irányítja a levegőt, a 19 colos könnyűfém felniket pedig úgy tervezték, hogy a rajtuk lévő nyílások zárhatóak legyenek, ha a fékeknek épp nincs nagy hűtési igénye. Ugyancsak a légellenállás csökkentése miatt cserélték le a hagyományos tükröket videokamerára. Az összes módosítás eredményeképp a C4 Cactus légellenállása 20 százalékkal csökkent a szériaautóhoz képest.
A fogyasztáscsökkentés nem csak aerodinamikával, hanem tömegcsökkentéssel is segítik: a karosszériában alumíniumot, kompozit műanyagokat és nagyszilárdságú acélokat is felhasználtak, így a Cactus tömegét 100 kilogrammal sikerült lefaragni a szériaautóhoz képest, így csak 865 kilogrammot nyom a mérlegen.
A meghajtásról a sűrített levegős hibrid hajtáslánc, a Hybrid Air gondoskodik, amely a háromhengeres 1,2-es PureTech benzinmotorból, a csomagtartó alatt elhelyezett sűrített levegő tartályából, a hidraulikus motor/pumpából és egy automatikus váltóból áll. Háromféle hajtásmód választható: csak levegős hajtás, csak benzines hajtás, és a kettő kombinációja. A tanulmányautó fogyasztása mindössze 2 liter/100 km, amihez képest kifejezetten dinamikusan mozog: a 0-100 km/h-ra 9,5 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége közel 200 km/h.