alfa romeo
Az FCA egy, a befektetőinek tartott prezentáción jelentette be, hogy az Alfa Romeo márka terjeszkedése lassabb lesz, mint ahogy korábban számították, és egyelőre Kínát is kihagyják belőle.
Az első új Alfa Romeo biztosan a Giulia lesz (képünkön), amelyet tavaly nyáron mutattak be. A középkategóriás modell idén ősszel érkezik meg a kereskedésekbe, a csúcsmodellt egy Ferrari által fejlesztett, 2,9 literes V6-os turbómotor hajtja 510 lóerővel.
Eredetileg az volt a terv, hogy a Giuliát 7 másik új modell követi majd, amelyek közül az utolsó is megjelenik 2018-ra. Erre a modelloffenzívára 5 milliárd eurót szánt az FCA.
Ma viszont azt jelentették be, hogy „bár az elkötelezettség a márka és a termékstratégia iránt változatlan, de a kutatás-fejlesztési költségek, gyártási és termékfejlesztési költségek csökkentése miatt a tervezett termékportfolió csak 2020 közepére lesz kész”.
A Giulia után a következő új modell egy középkategóriás szabadidő-autó lesz, amelyet a BMW X3 konkurensének szánnak, a megjelenése pedig 2017-re tehető. Egy-két évvel később érkezik a felső-középkategóriás limuzin az 5-ös BMW méretében, valamint egy kisebb és egy nagyobb szabadidő-autó az eddigi mellé. Az évtized végén még két speciális modell is megjelenik, amelyet olyan kis példányszámban készülnek majd, mint a szénszál-karosszériás 4C. Természetesen a kompakt ferdehátú Giulietta sem marad utód nélkül, az új nemzedék a Giulia rövidített hátsókerék-meghajtású padlólemezére épül majd.
Az Alfa Romeo egyelőre csak Európában és Észak-Amerikában lesz kapható, a kínai piacra egyelőre nem terveznek betörni a gazdaság gyengélkedése, az importot korlátozó állami intézkedések és a hiányzó kereskedői hálózat miatt.