kínai autóexport
A hivatalos piacra lépést beharangozó sajtótájékoztatót a dél-koreai Incshon városában tartották meg, ahol felvázolták a kínai autóipari óriás jövőbeni terveit. A kínai szaksajtó tudósítása szerint elhangzott, hogy a BYD az idén három modellt vezet be a dél-koreai piacra: a BYD Atto 3-at, a BYD Sealt és a BYD Sealion 7-et.
A BYD Atto 3 lesz az első elérhető autó. Már rendelhető is, a kiszállítások pedig február közepétől kezdődnek. A bejelentés alig néhány nappal az után hangzott el, hogy az illetékes dél-koreai hatóságok megadták az Atto 3 forgalmazási engedélyét és a szükséges tanúsítványokat.
Az Atto 3 két változatban érkezik: a normál és az Atto 3 Plus verzióban. Mindkettő 60,48 kWh kapacitású lítium-vas-foszfát akkumulátorral van felszerelve. Normál körülmények között a hatótáv egy töltéssel 321 kilométer. Az akkumulátort húszról nyolcvan százalékra fél óra alatt lehet feltölteni.
Az Atto 3 ára 31 ezer dél-koreai von, átszámítva közel 7,5 millió forint. Érdekeségképpen: Kínában ugyanez az autó BYD Yuan Plus néven fut, és bázismodellje jóval olcsóbb: 119,8 ezer jüanba kerül, ami körülbelül 5,9 millió forintnak felel meg. A BYD dél-koreai leányvállalata még az idei év első felében piacra dobja Dél-Koreában a Seal-t és Sealion 7-et is.
A BYD dél-koreai megjelenése fontos esemény, hiszen Dél-Korea igazi autóipari nagyhatalommá nőtte ki magát az elmúlt évtizedekben. A kínai óriás ottani terjeszkedését, sikereit és kudarcait árgus szemekkel fogják figyelni a nyugati autópiaci szereplők és szakpolitikusok.
Kína legnagyobb autóipari vállalata, a BYD már közel tíz éve jelen van Dél-Koreában, de eddig csak elektromos targoncákat, buszokat és teherautókat forgalmazott. A vállalat hat hivatalos márkakereskedővel van jelen az országban, s azt tervezi, hogy 15 bemutatótermet és 11 szolgáltatóközpontot nyit a nagyobb városokban és régiókban, beleértve Szöul és Csedzsut, illetve áprilisban bemutatja személyautóit a Szöuli Mobilitási Kiállításon.