márka- és típusnevek
Volkswagen felirat: A „Volkswagen” szónak sok akadálya van, különösen a nem német anyanyelvűek számára. (Fotó: Volkswagen)
A Hyundai a világ legtöbbször elírt autómárkája. A Confused.com összehasonlító oldal legutóbbi tanulmánya szerint a dél-koreai márkát átlagosan havonta 2,25 milliószor írják le rosszul a globális keresések során. A portál a tanulmányhoz elemezte a világméretű keresőmotorok lekérdezéseit, és kiszűrte a hibásan megírt lekérdezéseket a vizsgálatba bevont márkákra és modellekre vonatkozóan.
Ezért a Hyundai a leggyakrabban elgépelt „Hundai” (799 000 keresés havonta). Gyakran keresik a "Hyndai" (454 000), a "Hyundia" (202 000) és a "Huyndai" (182 000) kifejezéseket is. A Hyundai testvérmárkája, a Kia viszont többnyire nem elgépelt, és havi 1000-nél kevesebb elírással a lista végén áll.
A Volkswagen és a Porsche is dobogós
A Volkswagen a második legtöbbször elgépelt márka világszerte, átlagosan 1,1567 millió elgépelt kereséssel. A "Wolksvagen" (309 000) a leggyakoribb világszerte. "Volkswagon" (306 000) "Wolsvagen" (142 000) és "Volkwagen" (104 000).
A harmadik helyen egy másik német márka, a Porsche áll (1,011 millió elírás). A sportautó-gyártót világszerte leggyakrabban "Porche"-ként írják rosszul, ezt követi a "Porshe", "Porsh" vagy "Porsch".
A Tesla a legtöbbet keresett márka, körülbelül havi 11 millió kereséssel. Az elektromos autógyártót nem írják el olyan gyakran, mint másokat, és a hatodik helyen áll 539 000 elírással. Ha a márkát hibásan írják le, akkor leggyakrabban „Telsa”, „Tesl”, „Teala” és „Testla” írják.
A megfigyelt modellek közül a Range Rover elírása vezeti a listát ("Rang Rover", Range River stb.). A Hyundai Tucson a második helyen áll a Porsche Cayenne, a Renault Clio és a Volkswagen Touran előtt.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!