e-mobilitás

Kedvező félidei mérleg az ID.3 németországi túráján

2020.11.10.

– Hogyan teljesít egy korszerű elektromos autó a hosszú utazások során? Rainer Zietlow mannheimi rekordtartó és utasa, Dominic Brüner kéthónapos túrára indultak Németországban, mégpedig gyakorlati teszt formájában: maratoni autózásuk (www.ID3-deutschlandtour.de) során egyszerre vizsgálják az új Volkswagen ID.3 hosszú utakra kínált alkalmasságát, illetve a németországi töltőinfrastruktúrát. 

Ennek során egy 77 kWh akkumulátor-kapacitású, előszériás ID.3 Pro S2 a társuk, amely a WLTP-ciklus szerint akár 549 kilométer hatótávolságot is kínál és 2021 tavaszán érkezik a piacra. Középtávnál, több mint 14 ezer megtett kilométer után, nagyon kedvező a kép: a legkülönbözőbb szolgáltatók eddig tesztelt több mint 350 gyorstöltőállomásának többségén kihasználható a 125 kW maximális töltőteljesítmény, a Volkswagen We Charge fizetési rendszerén keresztül pedig szolgáltatókon átívelően is biztosított a hozzáférés.

„Sok-sok kíváncsi pillantás kísér minket, mindenekelőtt a gyorstöltőállomásokon szólítanak meg gyakran az érdeklődők” – tekint vissza Rainer Zietlow az első 350 megállóra. „Jól érzékelhető, hogy az elektromos mobilitás fontos téma és sok információra lenne igény.” A mannheimi szakember kéthónapos, országos körútja során utasával közösen egyfajta helyzetképpel kíván szolgálni, hol tart jelenleg Németország a töltőinfrastruktúra terén.

Zietlow mindenekelőtt arra kíváncsi, milyenek az elektromos autózás mindennapjai a nagyvárosokban, mint Frankfurt vagy Drezda, illetve vidéken egyaránt. „Érdekes például, hogy éppen a városi forgalomban használjuk fel a legkevesebb energiát, ahol a hagyományos autók belsőégésű motorjai a legtöbbet fogyasztják. Az ID.31 esetében ez az érték 15 kWh/100 km, ami szolgáltatótól függően mintegy négy euró áramköltségnek felel meg. Mi átlagosan nem egész 20 kWh/100 km fogyasztást produkáltunk eddig.” Noha a maratoni autózók a Dortmundi Műszaki Egyetem Közlekedéslogisztikai Intézete (ITL) által összeállított túraterve szerint leginkább az egyik gyorstöltő állomástól a másikig tartó útvonalakra összpontosítanak, akadnak hosszabb szakaszok is: „Az egyik transzfernapon 420 kilométert tettünk meg egy huzamban, töltés nélkül.”

Zietlow és Brüner december elején, több mint 20 ezer kilométer és 650 tesztelt töltőállomás után tervezi elérni célállomását, Sylt szigetét.

1) ID.3 – Elektromosáram-fogyasztás (kWh/100 km) (NEDC): 15,4-13,5 (kombinált), szén-dioxid-kibocsátás, (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+

2) ID.3 Pro S – Ez a változat egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.30
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölte, hogy péntekről szombatra virradó éjszaka éjfél és....
2025.01.30
Talán a nyugati autógyártóknak is érdemes ellesni egy-két olyan ötletet a kínai konkurensektől,....
2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....