Kamaz
„A vezető nélküli teherautó prototípusa a Kamaz 5350 sorozat alapjaira épült. A modell különbözik a szabványostól. Alapfelszereltségéhez tartoznak például a radarok, videokamerák, kommunikációs rendszerek és más fedélzeti elektronikus berendezések, amelyek segítségével a teherautó emberi beavatkozás nélkül is mozoghat ”- mondta a cég elnöke.
Ezenkívül kifejlesztettek egy joystickot is, amelynek segítségével a gépjárművet távvezérléssel is lehet irányítani.
A Kamaz olyan járműveket fejleszt, amelyek egyaránt vezethetőek sofőrrel és emberi irányítás nélkül, azaz autonóm közlekedési rendszerek segítségével. Az első orosz gyártású, vezető nélküli teherautó prototípusát 2015-ben hozták létre a Kamaz 5350 alaplapján, egy 6 x 6-os, összkerék-meghajtású alvázzal. A jármű vezetői segítség nélkül képes végighaladni egy meghatározott útvonalon. A teherautó mesterséges intelligencia segítségével képes azonosítani a közúti jelzéseket, valamint más közlekedőket, beleértve a gyalogosokat is.
A fejlesztések közé tartozik a 12 utas szállítására alkalmas SHUTTLE-Kamaz 1221, amelyet sikerrel teszteltek egy speciális útszakaszon 2018 júniusában Kazanyban. A jármű képességeinek bemutatására egy 650 méter hosszú, kerítéssel határolt útszakaszt választottak ki a Kazanyka folyó partján.
A Kamaz a világ 16. legnagyobb tehergépjármű-gyártója. A vállalat a nyolcadik helyet foglalja el világ legnagyobb dízelmotor-gyártóinak rangsorában. A csoport technológiai láncához 11 nagy kapacitású autógyár, valamint számos kiegészítő üzem és kereskedelmi egység tartozik.