Lexus

Jövőkép: újabb részletek a Lexus UX tanulmányról

2016.10.24.

A Lexus európai formatervező központjában született UX a jövő kompakt szabadidőjárműve a Lexus értelmezésében: a „kifordított” tervezési koncepció erőteljes kapcsolatot teremt a külső formaterv és a belső kialakítás között. Az innovatív, háromdimenziós kezelőfelület technológia egyedülálló vezetési élményt kínál, amit fokoz a Lexus forradalmi kinetikus üléskoncepciójának első gyakorlati alkalmazása.

A Lexus új kompakt crossover tanulmányjárműve, a UX Concept, amely azt érzékelteti, hogyan képzeli el a Lexus a kompakt szabadidőjárművek jövőjét. A Lexus Dél-Franciaországban működő dizájnstúdiójában tervezett UX tanulmány a márka új formai irányvonalát képviseli. - A formatervezők számára nincs nagyobb kihívás annál, mint hogy valami újat, eredetit alkossanak, amely ugyanakkor a márka és az ügyfelek számára is relevanciával bír. Ez a tanulmány pontosan azt demonstrálja, hogyan tudna a Lexus formai nyelvezete ezeknek a feltételeknek megfelelni. A megnyilvánuló progresszív, erőteljes, mégis művészi és prémium jellegű termék még inkább kihangsúlyozza a Lexus márka helyzetét – fogalmaz Simon Humphies, a Lexus európai dizájnstúdiójának elnöke.


A Lexus elemeit erőteljes formában újraértelmező UX Conceptben a márka azon szándéka nyilvánul meg, hogy minden Lexus modell erőteljes koncepcióval körülírt egyedi, önálló személyiséggel bírjon. A merész formaterv és a fantáziadús, jövőbe tekintő technológiák élményt kínálnak minden utasnak. Ezt a hatást erősíti a vezetői környezet ergonómiája, amely mintegy a vezetőből indul ki, valamint az innovatív, háromdimenziós kezelőfelület technológia. A járműben emellett elsőként ismerkedhetünk meg a Lexus forradalmian újszerű üléstechnológiájával, a Kinetic Seat (kinetikus ülés) koncepcióval, amely alapjaiban értelmezi újra azt, ahogy az autóban helyet foglalunk.

A Lexus UX tanulmányautó a Lexus szabadidőjárművek terén szerzett, szakértelmében gyökerezik. A Lexus az 1990-es években az RX és LX típusok bevezetésével úttörő szerepet vállalt a szabadidőjármű-piacon, elsőként párosítva a prémium fényűzést a terepalkalmassággal. A 2004-ben bemutatott RX hybrid volt a világ első prémium hybrid szabadidőjárműve. A 2014-ben színre lépett, középkategóriás NX pedig azt demonstrálta, hogy a praktikum igenis párosítható a lenyűgöző formai személyiséggel.


A kompakt szabadidőjármű szegmens a leggyorsabban fejlődő autópiaci kategória Európában. Az egyfelől az egyedi formavilágot, sokoldalúan használható belső teret és vezetési élményt kereső, felfelé mozduló fiatal vásárlók látóterére koncentrál. A UX tanulmány a Lexus azon szándékát demonstrálja, hogy egy számára vadonatúj, minden eddiginél szélesebb és fiatalabb, folyamatosan online kapcsolatban élő városi ügyfélcsoportot szólítson meg.

- Azt a feladatot kaptuk, hogy új műfajt teremtsünk a kompakt szabadidőjárművek szegmensén belül: egy olyan járművet, amely képes kiterjeszteni az ügyfélélményt, és amely valami teljesen egyedülállót kínál az ügyfél számára. Számos forrásból merítettünk ihletet, ám mind közül az autó személyiségét leíró, meghatározó kifejezések: a 'robusztus, ugyanakkor dinamikus', illetve a 'kifordított formai koncepció' bizonyultak a legerőteljesebb inspirációnak. Mindennek a hátterében a Lexus egyik alapvető elve: az 'ugyanakkor' filozófia áll. Az építészetben, a divatban és a természetben kerestünk olyan ihletet, amely az egymásnak ellentmondó értékek szinergiáját szemlélteti, hogy egységbe foglalhassuk a könnyedséget, a szerkezeti, a művészi és az érzelmi értékeket - avat be Stefan Rasmussen, Lexus európai dizájnstúdiójának külső formatervezője.


Az UX tanulmányautó merőben újszerűen értelmezi a négyszemélyes crossover műfaját: a terepjárók megjelenését és terepalkalmasságra utaló karakterét csekély szabad hasmagassággal és kupészerű üléshelyzettel kombinálja, megerősítve a kompakt méretek sugallta, dinamikus menettulajdonságokat.

- A kifordított koncepcióhoz hosszas eszmecserén keresztül vezetett az utunk. Szerettük volna látványát tekintve és filozófiai szempontból egyaránt erőteljes formában szemléltetni a tanulmányautó emberközpontú karakterét. A projektben részt vevő összes formatervező egyetértett abban, hogy elengedhetetlen a külső és a belső dizájn erőteljes, szimbiotikus kötődése. Az a cél vezérelte kezünket, hogy a karosszéria megjelenése olyan elvárásokat ébresszen a szemlélőben, amelyeket aztán a belső térképes beváltani – fejti ki Alexandre Gommier, a Lexus európai dizájnstúdiójának belső formatervezője.


A formaterv központi eleme az a futurisztikus, „kifordított” koncepció, amely elmossa a határvonalat a külső és a belső dizájn között. Felülről nézve az utascellából kiinduló, illetve oda tartó, X irányban haladó szerkezetben nyilvánul meg. Szemből jól látszik, ahogy a kerékívek az utascellával egységet alkotva kirajzolják az ajtóra szerelt, hátrafelé tekintő kamerákat alkalmazó elektronikus visszapillantó rendszer házát. A műszerfal teteje alacsonyabban húzódik, mint a visszapillantó képernyők, ami egyrészt dekonstruktiv és egyedi megjelenést kölcsönöz a járműnek, másrészt kiváló kilátást biztosít előrefelé. Hátul újfent egységet alkot a karosszéria és az utastér: előbbi adja a hátsó fejtámaszok tartószerkezetét. A belülről kifelé tartó, keresztirányú mozgás hatását erősíti a robusztus kerékdobok offroad stílusa, amelyek stílusát áramvonalas kerékív-burkolat gazdagítja.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....