Lexus

Jövőkép: újabb részletek a Lexus UX tanulmányról

2016.10.24.

A Lexus európai formatervező központjában született UX a jövő kompakt szabadidőjárműve a Lexus értelmezésében: a „kifordított” tervezési koncepció erőteljes kapcsolatot teremt a külső formaterv és a belső kialakítás között. Az innovatív, háromdimenziós kezelőfelület technológia egyedülálló vezetési élményt kínál, amit fokoz a Lexus forradalmi kinetikus üléskoncepciójának első gyakorlati alkalmazása.

A Lexus új kompakt crossover tanulmányjárműve, a UX Concept, amely azt érzékelteti, hogyan képzeli el a Lexus a kompakt szabadidőjárművek jövőjét. A Lexus Dél-Franciaországban működő dizájnstúdiójában tervezett UX tanulmány a márka új formai irányvonalát képviseli. - A formatervezők számára nincs nagyobb kihívás annál, mint hogy valami újat, eredetit alkossanak, amely ugyanakkor a márka és az ügyfelek számára is relevanciával bír. Ez a tanulmány pontosan azt demonstrálja, hogyan tudna a Lexus formai nyelvezete ezeknek a feltételeknek megfelelni. A megnyilvánuló progresszív, erőteljes, mégis művészi és prémium jellegű termék még inkább kihangsúlyozza a Lexus márka helyzetét – fogalmaz Simon Humphies, a Lexus európai dizájnstúdiójának elnöke.


A Lexus elemeit erőteljes formában újraértelmező UX Conceptben a márka azon szándéka nyilvánul meg, hogy minden Lexus modell erőteljes koncepcióval körülírt egyedi, önálló személyiséggel bírjon. A merész formaterv és a fantáziadús, jövőbe tekintő technológiák élményt kínálnak minden utasnak. Ezt a hatást erősíti a vezetői környezet ergonómiája, amely mintegy a vezetőből indul ki, valamint az innovatív, háromdimenziós kezelőfelület technológia. A járműben emellett elsőként ismerkedhetünk meg a Lexus forradalmian újszerű üléstechnológiájával, a Kinetic Seat (kinetikus ülés) koncepcióval, amely alapjaiban értelmezi újra azt, ahogy az autóban helyet foglalunk.

A Lexus UX tanulmányautó a Lexus szabadidőjárművek terén szerzett, szakértelmében gyökerezik. A Lexus az 1990-es években az RX és LX típusok bevezetésével úttörő szerepet vállalt a szabadidőjármű-piacon, elsőként párosítva a prémium fényűzést a terepalkalmassággal. A 2004-ben bemutatott RX hybrid volt a világ első prémium hybrid szabadidőjárműve. A 2014-ben színre lépett, középkategóriás NX pedig azt demonstrálta, hogy a praktikum igenis párosítható a lenyűgöző formai személyiséggel.


A kompakt szabadidőjármű szegmens a leggyorsabban fejlődő autópiaci kategória Európában. Az egyfelől az egyedi formavilágot, sokoldalúan használható belső teret és vezetési élményt kereső, felfelé mozduló fiatal vásárlók látóterére koncentrál. A UX tanulmány a Lexus azon szándékát demonstrálja, hogy egy számára vadonatúj, minden eddiginél szélesebb és fiatalabb, folyamatosan online kapcsolatban élő városi ügyfélcsoportot szólítson meg.

- Azt a feladatot kaptuk, hogy új műfajt teremtsünk a kompakt szabadidőjárművek szegmensén belül: egy olyan járművet, amely képes kiterjeszteni az ügyfélélményt, és amely valami teljesen egyedülállót kínál az ügyfél számára. Számos forrásból merítettünk ihletet, ám mind közül az autó személyiségét leíró, meghatározó kifejezések: a 'robusztus, ugyanakkor dinamikus', illetve a 'kifordított formai koncepció' bizonyultak a legerőteljesebb inspirációnak. Mindennek a hátterében a Lexus egyik alapvető elve: az 'ugyanakkor' filozófia áll. Az építészetben, a divatban és a természetben kerestünk olyan ihletet, amely az egymásnak ellentmondó értékek szinergiáját szemlélteti, hogy egységbe foglalhassuk a könnyedséget, a szerkezeti, a művészi és az érzelmi értékeket - avat be Stefan Rasmussen, Lexus európai dizájnstúdiójának külső formatervezője.


Az UX tanulmányautó merőben újszerűen értelmezi a négyszemélyes crossover műfaját: a terepjárók megjelenését és terepalkalmasságra utaló karakterét csekély szabad hasmagassággal és kupészerű üléshelyzettel kombinálja, megerősítve a kompakt méretek sugallta, dinamikus menettulajdonságokat.

- A kifordított koncepcióhoz hosszas eszmecserén keresztül vezetett az utunk. Szerettük volna látványát tekintve és filozófiai szempontból egyaránt erőteljes formában szemléltetni a tanulmányautó emberközpontú karakterét. A projektben részt vevő összes formatervező egyetértett abban, hogy elengedhetetlen a külső és a belső dizájn erőteljes, szimbiotikus kötődése. Az a cél vezérelte kezünket, hogy a karosszéria megjelenése olyan elvárásokat ébresszen a szemlélőben, amelyeket aztán a belső térképes beváltani – fejti ki Alexandre Gommier, a Lexus európai dizájnstúdiójának belső formatervezője.


A formaterv központi eleme az a futurisztikus, „kifordított” koncepció, amely elmossa a határvonalat a külső és a belső dizájn között. Felülről nézve az utascellából kiinduló, illetve oda tartó, X irányban haladó szerkezetben nyilvánul meg. Szemből jól látszik, ahogy a kerékívek az utascellával egységet alkotva kirajzolják az ajtóra szerelt, hátrafelé tekintő kamerákat alkalmazó elektronikus visszapillantó rendszer házát. A műszerfal teteje alacsonyabban húzódik, mint a visszapillantó képernyők, ami egyrészt dekonstruktiv és egyedi megjelenést kölcsönöz a járműnek, másrészt kiváló kilátást biztosít előrefelé. Hátul újfent egységet alkot a karosszéria és az utastér: előbbi adja a hátsó fejtámaszok tartószerkezetét. A belülről kifelé tartó, keresztirányú mozgás hatását erősíti a robusztus kerékdobok offroad stílusa, amelyek stílusát áramvonalas kerékív-burkolat gazdagítja.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.16
A Mazda Motor Corporation közzétette egész éves pénzügyi, illetve értékesítési eredményeit, és a....
2024.05.16
Az új Opel Frontera világpremierje után kiderült, hogy a SUV tisztán elektromos hajtású változata a....
2024.05.16
Összeütközött két kisteherautó Balatonkenesén, a Fő utcában – jelentette az Országos....
2024.05.16
A 35. évfordulóját ünneplő Duna Autó Cégcsoport ünnepélyes keretek között írta alá a kínai SOKON....
2024.05.16
A mély válság közepette elválnak az amerikai Rivian cég és Frank Klein német operatív főnök útjai.....
2024.05.16
Szögekkel és csavarokkal teli deszkát tett a gyanúsított egy vasúti átjáróba. A tiszafüredi....
2024.05.16
Hatalmas tűzben huszonkét hajó semmisült meg az Isztriai-félszigeten, Medulin kikötőjében még....
2024.05.16
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.16
Kínában már van megfizethető elektromos miniautó. Hozzánk vajon mikor érhetnek el? ..
2024.05.15
Tartós holdi életre és járművek energiaellátására is felkészülnek a tudós űrhajósok, akiket....