Peugeot

Jó évet zárt tavaly a Peugeot

2022.02.09.

Egy nehéz évet még kritikusabb időszak követett, ám a Peugeot emelt fővel tekinthet vissza 2021-re: két modellje is a legkeresettebbek között volt Európában, összességében pedig a második legnépszerűbb márka a kontinensen.

A 2021-es év minden előzetes várakozást alulmúlva az elmúlt harminchét év legrosszabb eladásait hozta az európai újautó-piacon. A probléma természetesen kétrétű: miután a globális Covid-19 járvány hatására minimálisra csökkentek az eladások 2020-ban, a tavalyi év első felében magához térő piacot súlyos alkatrészhiány sújtotta. A keresleti oldalon támadt űrt így a kínálatban jelentkező vákuum tette még súlyosabbá.

A számok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy míg 2019-ben 15,79 millió új gépkocsit adtak el az Európai Unió 25 országában, valamint Nagy-Britanniában, Svájcban és Norvégiában, 2020-ban ez a szám 11,95 millióra zuhant, 2021-ben pedig további 1,6 százalékkal csökkent, és mindössze 11,75 millión állt meg. Utoljára 1985-ben vásároltak ilyen kevés új gépkocsit Európában.

A nehézségek nem ugyanúgy érintették az egyes járműkategóriákat. Tovább erősítették pozíciójukat a hálózatról tölthető (akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid) járművek. Tavaly az összeladások 19 százalékát tették ki, miközben a dízelek csupán 21,7 százalékkal részesedtek a forgalomból: szakértők szerint még az idei év vége előtt helyet cserélhet a két hajtási módozat a piaci rangsorban, és a dízelmotor visszaszorulhat a harmadik helyre.

Ez a trend igazolta a Peugeot azon termékfilozófiáját, hogy rábízza a döntést ügyfeleire, és továbbra is széles motorválasztékkal forgalmazza típusait. Ez növekvő arányban foglal magában tisztán elektromos vagy plug-in hibrid módozatokat; és mint alább látni fogjuk, a márka három legnépszerűbb típusa mind elérhető a kétféle villamosított hajtáslánc egyikével.

A legkisebb és a legnagyobb autók eladásai nem szenvedték meg a piaci helyzetet, ugyanakkor összességében a szabadidőjárművek voltak azok, amelyek minden méretosztályban erősíteni tudták pozíciójukat. Ez a helyzet azoknak a gyártóknak kedvezett, akik minél több szegmensben rendelkeznek szabadidőjárművel – a Peugeot például városi (2008), kompakt (3008) és családi  (5008) szabadidőautót is kínál ügyfeleinek, ráadásul a 2008-as tisztán elektromos, a 3008-as pedig plug-in hibrid kivitelben is elérhető.

Nem véletlen, hogy mindkét típus méretosztálya abszolút legkedveltebbjei közé tartozott 2021-ben: a Peugeot 3008 a legnagyobb darabszámot elérő kompakt szabadidőjárművek mezőnyében bizonyult a második legkedveltebb modellnek, míg a Peugeot 2008 az abszolút első helyen végzett a városi crossoverek között.

Szinte menetrendszerű a Peugeot 208 városi kisautó elsősége: a modell a B-szegmensben élen áll, az összesített eladási listán pedig a második helyen végzett a 196 869 eladott példánnyal.

Hogy mennyire szoros volt a verseny az élmezőnyben, jól mutatja, hogy Európa ötödik legnagyobb számban eladott típusa, a Peugeot 2008 mindössze 1 százalékkal (194 653 darab) maradt el ferdehátú rokonától.

A Peugeot 3008 is felkerült a 20 legnépszerűbb modell listájára: a közelmúltban megújult modellből 140 015 darabot adtak el tavaly, csaknem 12 százalékkal többet, mint 2020-ban (ennél is nagyobb arányban, 24,4 százalékkal növelte eladásait a Peugeot 2008.)

Mindennek eredményeként a Peugeot Európa második legnépszerűbb autómárkájának bizonyult 2021-ben. A ragyogó eredményt még értékesebbé teszi a tény, hogy a francia márkának épp az autópiac legsúlyosabb időszakában sikerült növelnie részesedését: 2019-ben még a piac negyedik legerősebb márkája, 2020-ban pedig a harmadik legkeresettebb gyártó volt a Peugeot.

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.12
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 02. 12.....
2025.02.11
Sokan fogják fel az autótartást, mint maszkulin jellemzőt. Ha megfosztják őket a kocsijuktól, akkor....
2025.02.11
Kedden elindult a Tesla Inc. amerikai elektromobilitás-technológiai és energetikai vállalat....
2025.02.11
A Toyota Hino divíziójának ügye a legnagyobb a Volkswagen Dieselgate botránya óta.  ..
2025.02.11
Turbó-fokozatba kapcsolt az építkezés a Hungaroringen: 900 ember dolgozik naponta azért, hogy....
2025.02.11
Közép- és Kelet-Európa talán legszebb fekvésű autógyárában 2023-ban 350 ezer Kia személyautó....
2025.02.11
Sok munkával telt a WRC holtszezonja a japánok gyári csapatának, mivel gyorsan kellett reagálni az....
2025.02.11
Elon Musk amerikai üzletember nettó vagyona idén először került 400 milliárd dollár alá, ami az....
2025.02.11
Volt olyan sofőr, akit a több százezres bírság sem rettentett vissza attól, hogy száguldozzon. És....
2025.02.11
Bombaként robbant a hazai autós társadalomban a hír, hogy legálisan használható LED-es fényforrás a....