e-mobilitás

ID.3 teszt: igazából szerelem

2020.11.19.

Igazából szerelem – az ismert film címe jut eszembe, amikor kétszer 45 perces autózás után kiszállok a Volkswagen vadonatúj elektromos autójából, az ID.3-ból. Ha csak egy hírre futná, akkor annyi állna benne, bele lehet szeretni ebbe a kis autóba.

Nem volt komplikáció mentes az ID.3 születése. A közel három évnyi vajúdás és kihordás azonban cseppet sem létszik az újszülöttön, amely Zsámbékon kínálja magát tesztvezetésre.

Tetszetős forma

Kollégámmal a kezdet előtt éppen mexikói élményeinket elevenítjük fel, amikor az Audi ottani gyárának nyitásán voltunk, s a koronáról akkor még csak a híres mexikói sör jutott eszünkbe. Azóta nem kicsit, nagyon megváltozott a világ.

Lázmérés, kézfertőtlenítés, majd egy csinos kis Volkswagenes maszk jelzi, új idők, új megpróbáltatásai várnak ránk Zsámbékon. Ha nincs a koronavírus, talán most éppen valahol Európában tesztelhetnénk a Volkswagen világvisszhangot kiváltó ID.3-ját. Nem Zsámbékkal van baj, a beszorult határokkal.

Dalnoki Balázs prezentációja Zsámbékon

Dalnoki Balázs a Porsche Hungaria Volkswagen márkaigazgatója is az új idők új kihívásait elemzi prezentációjában. Intelligens mobilitás, automatizált vezetés, összekapcsolt közösség, karbonsemlegesség – címszavakban az autógyárak kihívásai, ha a korona éppen nem lenne elég.

Három autó áll egymás mellett. Először csak fotón a prezentáción, majd Driving Camp udvarán. A Bogár, a Golf és az ID.3. Az első kettő ikonikus autó. A Bogár már történelem, a Golf 8. virágkorát éli. De vajon lesz-e ikon az ID.3-ból? A Volkswagen reményei szerint igen. A bizalom megelőlegezve. Jósolni pedig veszélyes. Ne hogy úgy járjunk, mint Vilmos császár, aki az autó megszületésekor azt mondta, sosem fog elterjedni, mert nem lesz annyi sofőr.

A Bogár és a Golf már ikon, az ID.3 pedig bizonyíthatja

Hogy mi lesz az elektromos autó jövője, azt nagyjából az ID.3 láttatni engedi. És érzékelni is.

A prezentáció után autóba ülünk. Egy 58 kWh-s akkumulátorral szerelt ID.3-ba. 420 kilométert tudnánk megtenni vele, teljes feltöltéssel. Lesz ennél kisebb és lesz ennél nagyobb ID.3 is. A kisebb 45 kWs-s, 300 kilométeres hatótávval, a legnagyobb pedig a 77 kWs-s, 549 kilométert engedélyez egy feltöltéssel. Előbbi a Pure, utóbbi a Pro S nevet kapta. Amiben mi ülünk, az a Pro.

Kormány fölött a sebességváltó. Mootorfékkal vagy anélkül is beállítható.

Beszállás után kellemes a látvány. Egyszerűnek tűnik minden, ezt ígéri az ID.3. Nincs repülőgépekre jellemző ezernyi műszer, ledfény. Az ID.3 kezelése túlnyomórészt a multifunkciós kormánykerékről, a 10 col képátlójú központi érintőképernyőről vagy az intelligens „Hello ID” hangvezérléssel történik. A sebességváltó – mármint az előre és hátra – sem ott keresendő, ahol eddig. A kormánykerék előtt van egy kis kapcsoló. Azon kevesek egyike, melyek kapcsolódként működnek. Szinte minden más érintőképernyő.

Az autó gázadás után kilő, mint a golyó. 210 lóerő, van kraft, van gyorsulás, 7,9 másodperc nulláról százra. Végsebessége 160, elhisszük, Zsámbék környékén ennyit lehetetlen produkálni, s persze a KRESZ sem engedi.

A vezetése élmény.

Országúton kellemes vezetni az autót, az a bizonyos vezetés élménye kézzel fogható. Gyorsan lejár a kimért 45 perc, vissza a vezetési tanpályára.

Bólyák között araszolunk. Kormányozhatóság kiváló, útfekvés remek, hátsókerékmeghajtás nem érzékelhető. Mintha egy Golfban ülnénk vagy egy Passátban. Igazi Volkswagen az ID.3

Nehéz eldönteni, melyik múlt el gyorsabban, az országúti vezetés vagy a tesztpálya. Maradna még az ember, nagyon maradna, de nyakunkon egy másik csoport.

Jól vizsgázott a vezetéstechnikai pályán is.

Hatféle csomag közül választhatunk, 6 féle színt, 5 féle felnit. Nem olcsó az ID.3 csúcstechnikájával egy fél életre berendezkedni. A legkisebb és legolcsóbb modell éppen 11 millió, így a 2 és fél millió forintos állami támogatás jár rá, mint elektromos autóra.

S hogy lesz-e ikon, mint a Bogár és a Golf? Az esély adott. Az élet és a wolfsburgi fejlesztők pedig majd közösen megadják a választ. Ha előbb nem, húsz év múlva…Ennyi idő alatt biztosan eldől a kérdés.

6 féle szín, 5 féle felni közül választhatnak a vevők.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....