Honda
A fenti bejelentésről az Automotive News Europe adott hírt tegnap, miszerint Leon Brannan a Honda Egyesült Királyságbéli személyautó diviziójának főnöke Barcelonában azt mondta, hogy a kifutó modellek eladását követően nem térnek vissza a szegmensbe. A döntés hátterének természetesen a teljes szegmenst érintő visszaesést nevezte meg Brannan, hiszen a jelenlegi BMW 3-as sorozata és a Mercedes-Benz C-osztály kiszorít olyan vetélytársakat is, mint a VW Passat és a Ford Mondeo.
A tájékoztatóból az is kiderült, hogy a középkategóriás autók eladási volumenét leginkább a flottás értékesítések befolyásolják és e téren nagyon jó pozíciót szereztek meg maguknak a német prémium márkák. Brannan szerint ilyen piaci környezetben a verseny folytatása vállalhatatlan költségeket rejt, ezért is döntöttek a visszalépés mellett.
Az Accord 1977-ben debütált és másfél évtizeddel később már az angliai Swindonban is elkezdték gyártani. A vevők számára a minősége, a megbízhatósága és az ezzel együtt járó megfizethetősége miatt hamar népszerű lett. Sajnos ez az állapot csak az ezredfordulóig tartott, ugyanis 2000-től a gyártást Japánba telepítették, elveszítve ezzel a konkurens európai gyárak által kínált kedvezményeket és további veszteségeket generált a távol-keleti valuta erősödése is.
Az Accord európai értékesítése 19 százelékot (3,453 darab) esett a tavalyi évben a JATO Dynamics elemzései szerint. A Honda teljes EU és EFTA piacokon regisztrált eladása pedig 5 százalékot esett (133,268 darabos volumennel zártak), és piaci részesedése csupán 1 százalékos a ACEA jelentése szerint. A márka 2015-ös újdonságainak köszönhetően jó reménységgel tekintenek a Hondások ez idei évre, ugyanis a tavasszal érkező HR-V és a frissített CR-V minden bizonnyal jelentős növekedést hozhat.