Lexus

Hogy kerül egy Lexus a nappalinkba?

2020.06.25.

A Lexus új okostelefonos alkalmazása virtuális bemutatóteremmé varázsolja a világ bármely pontját, legyen az a szabadban vagy otthonunkban.

Az elmúlt hónapok rendkívüli kihívás elé állították a társadalmat, magánembereket és vállalkozásokat egyaránt. A szükségből azonban sokaknak sikerült erényt kovácsolniuk: oly sok más ágazathoz hasonlóan az autóipar is gyorsan reagált, és olyan eseményeket helyezett át – méghozzá sikeresen – a digitális térbe, amelyeket korábban elképzelni sem tudunk volna személyes jelenlét és részvétel nélkül.

Így tett a Lexus is, amikor az új generációs IS szedán világpremierjét egy külön erre a célra fejlesztett, kiterjesztett valóságú (augmented reality, AR) felületen tartotta. A sajtó képviselői itt ugyanúgy körbe járhatták, különböző szögekből és távolságokból szemlélhették meg az autót, mintha az valóban ott lett volna előttük.

A digitális platform azonban természetesen nem csak statikus megjelenítésre képes: a felhasználó átszínezheti a karosszériát, nyithatja-csukhatja az ajtókat, sőt, akár „tesztvezetésre” is indulhat az autóval (lásd a kapcsolódó videó galériát). Igazi interaktív alkalmazásról van tehát szó, amely nem csupán megmutatja, de ismerteti is az új generációs Lexus IS fontos részleteit: a szöveges előadásokat olyan háromdimenziós „robbantott” szerkezeti ábrák támogatják, amelyeken keresztül szó szerint mélyrehatóan ismerkedhetünk meg az autóval.

Ugyan a Lexus AR Play a világpremierre született, ám a későbbiekben az ügyfelek számára is hasznos eszköz lehet: még azelőtt megismerkedhetnek az autóval, hogy az megérkezne a márkakereskedésekbe – vagy, hogy feloldanák a közösségi távolságtartáshoz kapcsolódó korlátozásokat.

A Lexus filozófiájának egyik pillére a genchi genbutsu, ami hevenyészett fordításban ennyit tesz: menj, nézd meg magadnak! Akio Toyota cégelnök már korábban felhívta arra a figyelmet, hogy a koronavírus utáni világban újra kell értékelni ennek a szemléletnek az értelmezését, a Lexus AR Play pedig kézzel fogható alternatívát kínál a személyes (ha nem is testközeli) találkozásra.

A Lexus új középkategóriás szedánja, a negyedik generációs IS június derekán mutatkozott be Észak-Amerikában. Az elődnél megismert vonalakat tovább finomítva, érettebb formában tálaló limuzin mindenre kiterjedő tömegcsökkentéssel, gazdagabb kapcsolódási és szórakoztatási tartalmakkal, fejlett vezetőtámogató funkcionalitással folytatja a modellcsalád több mint két évtizedes hagyományait.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....