Lexus

Hogy kerül egy Lexus a nappalinkba?

2020.06.25.

A Lexus új okostelefonos alkalmazása virtuális bemutatóteremmé varázsolja a világ bármely pontját, legyen az a szabadban vagy otthonunkban.

Az elmúlt hónapok rendkívüli kihívás elé állították a társadalmat, magánembereket és vállalkozásokat egyaránt. A szükségből azonban sokaknak sikerült erényt kovácsolniuk: oly sok más ágazathoz hasonlóan az autóipar is gyorsan reagált, és olyan eseményeket helyezett át – méghozzá sikeresen – a digitális térbe, amelyeket korábban elképzelni sem tudunk volna személyes jelenlét és részvétel nélkül.

Így tett a Lexus is, amikor az új generációs IS szedán világpremierjét egy külön erre a célra fejlesztett, kiterjesztett valóságú (augmented reality, AR) felületen tartotta. A sajtó képviselői itt ugyanúgy körbe járhatták, különböző szögekből és távolságokból szemlélhették meg az autót, mintha az valóban ott lett volna előttük.

A digitális platform azonban természetesen nem csak statikus megjelenítésre képes: a felhasználó átszínezheti a karosszériát, nyithatja-csukhatja az ajtókat, sőt, akár „tesztvezetésre” is indulhat az autóval (lásd a kapcsolódó videó galériát). Igazi interaktív alkalmazásról van tehát szó, amely nem csupán megmutatja, de ismerteti is az új generációs Lexus IS fontos részleteit: a szöveges előadásokat olyan háromdimenziós „robbantott” szerkezeti ábrák támogatják, amelyeken keresztül szó szerint mélyrehatóan ismerkedhetünk meg az autóval.

Ugyan a Lexus AR Play a világpremierre született, ám a későbbiekben az ügyfelek számára is hasznos eszköz lehet: még azelőtt megismerkedhetnek az autóval, hogy az megérkezne a márkakereskedésekbe – vagy, hogy feloldanák a közösségi távolságtartáshoz kapcsolódó korlátozásokat.

A Lexus filozófiájának egyik pillére a genchi genbutsu, ami hevenyészett fordításban ennyit tesz: menj, nézd meg magadnak! Akio Toyota cégelnök már korábban felhívta arra a figyelmet, hogy a koronavírus utáni világban újra kell értékelni ennek a szemléletnek az értelmezését, a Lexus AR Play pedig kézzel fogható alternatívát kínál a személyes (ha nem is testközeli) találkozásra.

A Lexus új középkategóriás szedánja, a negyedik generációs IS június derekán mutatkozott be Észak-Amerikában. Az elődnél megismert vonalakat tovább finomítva, érettebb formában tálaló limuzin mindenre kiterjedő tömegcsökkentéssel, gazdagabb kapcsolódási és szórakoztatási tartalmakkal, fejlett vezetőtámogató funkcionalitással folytatja a modellcsalád több mint két évtizedes hagyományait.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.17
..
2022.08.16
Ez nem több, mint egy kis kerek történet, melynek mozgatói nem meglepően kerekek. Induljon a sztori....
2022.08.16
Szlovéniában éjféltől csökken az üzemanyagok ára a sztrádákon kívüli töltőállomásokon - közölte a....
2022.08.16
A megengedett óránkénti 25 kilométer helyett 112 kilométeres sebeséggel közlekedett Brüsszel....
2022.08.16
A kormány folytatja a kisbenzinkutak támogatását, erre a célra 18,5 milliárd forintot különített el....
2022.08.16
A Seeing Machines és a Magna egy új vezetőfelügyeleti rendszer piacr..
2022.08.16
Az M3 autópálya Budapest felé vezető oldalának 26-os kilométerszelvényében 2022. augusztus 16-án....
2022.08.16
Újra lendületben van a kínai autópiac: júliusban 30 százalékkal nőttek az eladások – írja az....
2022.08.16
2017-ben a Tesla főnöke, Elon Musk bemutatta a "Semi" nevű elektromos teherautót, a gyártást pedig....
2022.08.16
A karcagi rendőrök a közlekedésbiztonság javítása érdekében drón segítségével ellenőrizték a 4-es....