Hyundai

Hóban tesztelik a nagyteljesítményű Hyundai i30 N-t

2017.03.19.

Az első tesztek Svédországban Thierry Neuville WRC-pilótával zajlottak.

A Hyundai téli tesztnek veti alá első nagyteljesítményű hot hatch modelljét, ami az i30 N nevet kapta. Az európai kereskedésekbe 2017 második felében kerülő i30 N az i30-as modellcsalád harmadik tagja, amely az ötajtós változat januári és a kombi márciusi, genfi autószalonon történt bemutatkozását követi. A Hyundai az autóversenyzés során szerzett tapasztalatokat egyesíti a nagyteljesítményű országúti gépkocsik fejlesztésének eredményeivel, ezáltal maximális vezetési élményt nyújtva országúton és versenypályán egyaránt, az autóhoz elérhető nagyteljesítményű csomagnak köszönhetően.

A mostani téli tesztvezetésen Thierry Neuville, a Hyundai Motorsport WRC versenyzője próbálta ki az autót Svédországban egy befagyott tavon, hogy megismerje a kocsi teljesítményét és visszajelzést adjon a mérnököknek, hogyan lehetne finomhangolni a fejlesztés folyamatát. Vezetés közben szerzett tapasztalatait és visszajelzéseit videóra vették, amit most a rajongók is láthatnak.

 

„Olyan sokan vártak már erre az autóra, nagy öröm számomra, hogy én tesztelhetem” mondta Thierry Neuville. „A mérnökök remek munkát végeztek a sebességváltóval és a differenciálművel. Jó az úttartása és stabil marad csúszós tesztkörülmények között is. Ráadásul nagyon könnyen kezelhető. Egy hétköznapi sofőrnek is olyan érzése lehet, mintha versenyautót vezetne.”

A Hyundai a svédországi Arjeplog-ban végzi téli tesztelését, hogy fejleszteni és hangolni tudja a kocsi dinamikai rendszereit. Az ESC menetstabilizáló (Elektronikus Stabilitás Szabályozás), a részlegesen önzáró differenciálmű (sperrdifi), a kormányzás, a lengéscsillapítók, a felfüggesztés és a gumik mind szélsőséges időjárási körülmények között kerültek tesztelésre, akár - 30 fokos hőmérsékletben.

Alexander Eichler, a Hyundai európai műszaki központjának nagyteljesítményű autók teszteléséért és fejlesztéséért felelős vezetője a következőképpen vázolta fel, hogy mit várnak az i30 N-től: „Fő célunk, hogy élvezetes vezetést biztosítsunk. A kettős kanyart szimbolizáló ’N’ betű ezt a célt testesíti meg – egy agilis járművet, amelyet öröm vezetni.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.30
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.05.30
Nagyon várta a szezon második futamát a Velenczei-Vánsza kettős, hiszen az első versenyt hamar be....
2024.05.30
Valaki bort, mások táskát terveztetnek autómárkájukhoz, a Nissan most Smell My Dust néven dob....
2024.05.30
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.30
Nézze meg a videót! ..
2024.05.30
Május 25-én, szombaton a Magas-Tátrában, a Hunfalvy-hágó (Chata pod Rysmi) közelében lezuhant egy....
2024.05.30
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei....
2024.05.30
Kategóriát teremtett a Toyota 1994 májusában, amikor a városi SUV első generációját bemutatta. Ma....
2024.05.30
Az egyre növekvő kereslet kielégítése érdekében a klímaberendezésekre, párátlanításra és fűtésre....
2024.05.30
Veszélyes jelenetek voltak az A12-es autópályán hétfő reggel Ausztriában. Egy teherautó-sofőr....