Tesla
A Tesla autók az okostelefonra telepített alkalmazásnak köszönhetően nyithatók és zárhatók. November 19-én este azonban ez az alkalmazás több órán keresztül offline állapotba került, aminek következtében több száz Tesla ajtaja blokkolva volt világszerte (kezdetben úgy tűnt, hogy a blokk az Egyesült Államokra és Kanadára korlátozódott, de néhány óra múlva a hiba már mindenhol jelentkezett). A tulajdonosok okostelefonján az alkalmazás "500-as szerverhibát" jelzett, ami gyakorlatilag elérhetetlenné tette a szolgáltatást.
Az elektromos autók ajtajainak nyitására, illetve a jármű beindítására két módszer van. A kulcsos és a mobil app. Ez utóbbival a tulajdonos kinyithatja és beindíthatja a kocsit, vagy beindíthatja a fűtést. Ezek a funkciók váltak elérhetetlenné azok számára. Akiknél nem volt fizikai kulcs, be sem tudtak szállni az autójukba.
A közösségi médiában elkezdődött a szokásos tamtam a tulajdonosoktól, akik magyarázatot kértek a cégtől, illetve alapítójától, Elon Musktól.
A Tesla és a SpaceX mecénása a közösségi médiában, pontosabban a Twitteren igyekezett világszerte megnyugtatni ügyfeleit, jelezve a hiba elhárítását. A probléma körülbelül hat órán át állt fenn. Musk magyarázata szerint a gondot a hálózaton jelentkező túl nagy forgalom okozta. Azt írta: "Elnézést kérünk, mindent megteszünk annak érdekében, hogy ez soha többé ne fordulhasson elő."
Mint később kiderült, azokban az órákban, amikor az alkalmazás offline állapotba került, a Tesla frissítéseket hajtott végre, beleértve az utastér túlmelegedés elleni védelmének beállítását, valamint néhány fejlesztést a kütyükön. Valószínűleg ez is hozzájárult a blokkolást okozó hálózati forgalom túlterheléséhez. A helyzet mostanra normalizálódott.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!