Üzemanyagcellás technológia

A hajózást zöldülésében is áttörést hozhat a Toyota

2020.10.20.

A világ legzöldebb autógyártója, a részben vagy teljesen elektromos környezetbarát meghajtások vezető fejlesztőjének számító Toyota hidrogén üzemanyagcellás elektromos modulja már sikeresen üzemel az Energy Observer (EO) hajón, ami egy atlanti átkeléseket is magában foglaló, több mint 7000 tengeri mérföldes utat tett meg. Az Energy Observer Developments (EODev) hidrogénes hatótáv-növelőjébe integrált Toyota üzemanyagcellás technológia nulla CO₂- és koromkibocsátást, valamint zajtalan hajózást biztosít . Az EODev beszereli a Toyota üzemanyagcellát alkalmazó tengeri REXH2 rendszerét a  HYNOVA jachtokba, és elkezdi azok próbaüzemét

A REXH2 a Toyota üzemanyagcellás technológiáján alapuló, moduláris, hajókra szánt, hidrogén-alapú áramforrás. A rendszert már sikeresen tesztelték a nyílt tengeren az Energy Observer hajón, egy atlanti átkeléseket is magában foglaló, több mint 7000 tengeri mérföldes utazás során. Az REXH2-ben alkalmazott elektromos hibrid technológia zajmentes tengeri, illetve folyami hajózást tesz lehetővé CO₂- vagy koromkibocsátás nélkül.  A múlt héten az Energy Observer Developments bejelentette, hogy az REXH2 rendszert beépítették egy HYNOVA 40 típusú hajóba (egy 12 méteres HYNOVA jacht), hogy megvizsgálják, hogyan képes a rendszer kiszolgálni a szabadidős célú szuperjachtokat.

Míg az Energy Observer hajó elsődleges erőforrását a napelemekből és szélenergiából származó áram táplálja,  a HYNOVA jacht egy akkumulátoros elektromos hajó, felszerelve egy hidrogénes hatótáv-növelővel, aminek központi eleme a Toyota üzemanyagcellája. A 12 személyes jacht az első olyan kishajó, amit üzemanyagcellás technológia hajt, illetve ami nulla károsanyag-kibocsátással működik. A kísérlet célja, hogy a hajózási szektorban is meghonosítsák a hidrogénes-elektromos hibrid technológiát.

A REXH2-ben működő Toyota üzemanyagcellás modul akár 60 kW nominális teljesítményt is képes leadni. A rendszer a Toyota Mirai személyautóból ismert üzemanyagcellás technológián alapul. Az  EODev és a Toyota csapatai által elvégzett kutató-fejlesztő munkának köszönhetően sikerült ezt a technológiát tökéletesen adaptálni a tengeri körülmények miatti komolyabb igénybevételéhez. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Egy Daewoo Matizhoz kötöztek egy felismerhetetlen roncsot a 3-as főúton. ..
2024.04.20
A közlekedésbiztonsági feladatokban legügyesebb család idén is egy új Skodával mehet haza. ..
2024.04.20
10 éves Grand Cherokee 6 millióért, amire még locsolni kellene egy kis pénzt ..
2024.04.20
A központi járási ügyészség közvetítői eljárás céljából felfüggesztette az eljárást azzal a....
2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..