Az FCX Clarityvel a Honda az üzemanyagcellás autók egyik úttörője volt. Rövid szünet után most egy új modell érkezik.
Több mint egy évtizeden át csökkent a lítium-ion akkumulátorok ára. Idén a tendencia megfordult.
Az akkumulátoros autók a jövőben uralni fogják a világpiacot, ebben az iparág is egyetért. Közép- és hosszú távon azonban egyes elektromos autók hidrogénnel és üzemanyagcellákkal is működhetnek. A BMW ezért Ázsiába készül.
A hidrogén lehet a jövő tökéletes üzemanyaga, de azért vannak még megoldandó problémák. Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában bemutatjuk a hidrogénhajtású autókat.
A fenntarthatóság egyre fontosabb kérdés az intralogisztikában. Aki alternatív, környezetbarát energiaellátási módokat keres járműparkja számára, két alapvető lehetőség közül választhat: lítium-ion akkumulátorok vagy üzemanyagcellák.
Amikor mindenki elengedi a technológia kezét, az Opel akkor durrantott be egy hidrogénhajtású Vivaro kishaszonjárművel. Már csak tölteni kéne valahol.
A vadonatúj Toyota Mirai 1000 kilométer feletti távolsággal állított fel új világrekordot: a rekorddöntés után az autót újra feltankolták, így alig öt perc elteltével már ismételten menetkész állapotban volt.
Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter 575 milliárd forintnak megfelelő központi támogatási programmal kívánja felgyorsítani a technológia fejlesztését Németországban.
Furcsa, nem? Hogy a hidrogén a leggyakrabban előforduló „üzemanyag” lehetne a Földön, néhány jármű kivételével mégsem terjedt el széles körben a használata.
Univerzális üzemanyagcella-modult fejlesztett ki a Toyota – ezzel a japán gyártó egy újabb lépést tett meg a karbonsemleges jövő felé vezető úton, mivel a hidrogénnel üzemelő új modul kompakt mérete miatt többféle célra felhasználható, és sokféle járműbe, gépbe beépíthető.